HRCases 25 - ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΟΧΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

HR Case Study Series - 25ο τεύχος (Οκτώβριος 2022)

Έλλειψη εποχικού προσωπικού στα ξενοδοχεία

H Ιστορία

H Δήμητρα εντυπωσιάστηκε με την είσοδο στο χώρο του ξενοδοχείου στη Δυτική Πελοπόννησο, αν και είχε δει το χώρο στο διαδίκτυο. Επίσης, είχε μιλήσει μαζί τους πολλές φορές στο τηλέφωνο γιατί ήταν υπεύθυνη για το διήμερο που ήθελε να οργανώσει η εταιρεία της  όπου θα συζητούσαν την στρατηγική και θα έκαναν και κάποιες δραστηριότητες δεσίματος ομάδας. Αυτό που της έκανε εντύπωση όμως ήταν το καλωσόρισμα και η τόσο καλή διάθεση των ανθρώπων στην υποδοχή. Περιμένοντας να ετοιμαστούν όλοι για να ξεκινήσουμε, άρχισε μια συζήτηση με τους συναδέλφους για το μεγάλο πρόβλημα εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού στα ξενοδοχεία ειδικά την τουριστική περίοδο. ‘Εδώ πάντως δεν φαίνεται να έχουν θέμα’ μου είπε ο Παναγιώτης από το μάρκετινγκ.

Μου κίνησε το ενδιαφέρον και άρχισα να παρατηρώ καλύτερα. Πέρα από τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου, την τοποθεσία του μπροστά στη θάλασσά και την μοναδική του ιστορία (ήταν παλιό οινοποιείο), άρχισα να αναρωτιέμαι τι δημιουργεί αυτή την μοναδική αίσθηση που σε κατακλύζει από την ώρα που πατάς το πόδι σου εκεί. Την πρώτη μέρα ρώτησα τον υπεύθυνο για τις ξαπλώστρες κάτω από το ξενοδοχείο «πως πάει η σεζόν, αν και στην αρχή της; Αντέχετε;» Η απάντησή του ήταν «Περιμέναμε να ξεκινήσουμε και πάμε καλά μέχρι τώρα». Κάπως απρόσμενη απάντηση γιατί  θυμήθηκα πως σε ένα παρόμοιο ταξίδι για εκπαίδευση με την εταιρεία μου σε γνωστό νησί των Κυκλάδων, η ίδια ερώτηση έφερε την απάντηση «καλά να είμαστε, θα περάσει».

Στη συνέχεια, άρχισα να παρατηρώ καλύτερα το προσωπικό και διαπίστωσα τα εξής: Φορούσαν όλοι στολή από ύφασμα που «αναπνέει» και ψάθινο καπέλο (σαν να βγήκαν από πίνακα του Bαν Γκογκ) και είχαν όλοι ενδοσυνεννόηση. Αυτό φαίνεται πως βοηθούσε την συνεργασία μεταξύ τους και αποφεύγονταν τα περιττά «πέρα δώθε» ειδικά κάτω από τον ήλιο. Υπήρχε για τους εργαζόμενους στις ξαπλώστρες μια κατασκευή στην άμμο που τους προφύλασσε από τον ήλιο και τους είδα να πίνουν νερό από μίνι ψυγείο. Ο κάθε εργαζόμενος είχε τον ρόλο του και υπήρχαν βάρδιες, όσους έβλεπες το πρωί δεν τους συναντούσες το βράδυ. Θυμάμαι στην προηγούμενη εκπαίδευση που είχαμε παρόμοιο αριθμό ατόμων σε ξενοδοχείο στις Κυκλάδες, είδα ένα κορίτσι που ήταν χαμογελαστό στο πρωινό, στην συνέχεια την είδα να κουβαλά πετσέτες στην πισίνα και αργά το βράδυ την ξανασυνάντησα να πηγαίνει ποτά σε κάποιο δωμάτιο (είχε φύγει το χαμόγελό της από την κούραση).

Παρατήρησα επίσης πως μιλούσαν όλοι χαμηλόφωνα και ήταν πολύ ευγενικοί και ψύχραιμοι ακόμα και σε πελάτες που ήταν πραγματικά απαράδεκτοι και αγενείς. Θέλησα να το διερευνήσω λίγο παραπάνω και έπιασα κουβέντα με έναν εργαζόμενο στο πρωινό. Μου περιέγραψε πως οι περισσότεροι είναι ντόπιοι και εργάζονται στο ξενοδοχείο για δεύτερη ή και περισσότερες σεζόν. Όσοι έρχονται από μακριά, μένουν σε εγκαταστάσεις δίπλα στο ξενοδοχείο που στην αρχή νόμιζα πως ήταν κομμάτι του ξενοδοχείου. Έχουν περάσει βασική εκπαίδευση από παλαιότερους εργαζόμενους για μια εβδομάδα που πληρώθηκαν κανονικά.

Σε μια συνάντηση με τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου, τον ρώτησα αν δυσκολεύεται να βρει προσωπικό. Μου είπε πως έχει δυσκολίες να βρει κάποιες ειδικότητες γιατί υπάρχει ανταγωνισμός αλλά χτίζει σχέσεις με τους ανθρώπους και είναι ξεκάθαρος από την αρχή και αυτό βοηθά. Μου περιέγραψε πως το ξενοδοχείο ήταν οικογενειακό, ξεκίνησε από τον πατέρα του και εκείνος το συνεχίζει ως ‘δεύτερη γενιά’ όπως σχολίασε. Δεν τον είδα ποτέ σε άλλο πόστο εκτός από ένα τραπέζι που είχε τον υπολογιστή του και που συνομιλούσε με συγκεκριμένους εργαζόμενους που όπως έμαθα μετά ήταν οι επικεφαλής των ομάδων. Η σκέψη μου πήγε πάλι στο επίσης οικογενειακό ξενοδοχείο των Κυκλάδων παρόμοιας χωρητικότητας, τοποθεσίας (μπροστά στη θάλασσα) και τιμής δωματίου που ο ιδιοκτήτης ήταν υδραυλικός, κηπουρός και το παιδί για όλες τις δουλειές και συνήθιζε να φωνάζει στις κόρες του (αξιαγάπητες και πάντα χαμογελαστές)  ακόμα και μπροστά σε πελάτες.

Γνωμοδότηση 1 -   Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΟΜΙΛΟΣ ALDEMAR RESORTS

Γνωμοδότηση 2 -  Σπύρος Μάνδηλας, HR MANAGER, MARBELLA COLLECTION

Γνωμοδότηση 3 -   Παναγιώτης Κλουτσινιώτης, ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Γνωμοδότηση 4 -  Έλενα Γκίκα - Πετρουλάκη , ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, COSTA NAVARINO

EDITORIAL (ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, ΜΑΡΙΑ ΒΑΚΟΛΑ)


Διαβάστε το τεύχος στο issuu:


Κατεβάστε ολόκληρο το τεύχος σε μορφή pdf.


Πλοήγηση:
HRCases 25 - ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΟΧΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
EDITORIAL
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ :    |    |    | 
HR Case Study Series | ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ


  Ψηφιακή παραγωγή: Δημήτρης Λυμπερόπουλος, ΟΠΑ