HRcases 23 SE_Ν. ΤΣΟΥΜΑ

HR Case Study Series - SPECIAL EDITION (#23ο - Φεβρουάριος 2022)

Το Μέλλον της Εργασίας

Γνωμοδότηση 7η

ΝΙΚΗ ΤΣΟΥΜΑ
Πρόεδρος Δ.Σ & Διευθύνουσα Σύμβουλος στην ΗΔΙΚΑ Α.Ε.

Ποιες από τις αλλαγές που έφερε η πανδημία στον εργασιακό χώρο θα παραμείνουν και μετά την πανδημία και ως εκ τούτου ποιο θα είναι το μέλλον της εργασίας;

Η πανδημία που ξέσπασε πριν περίπου δυο χρόνια έφερε μαζί της αλλαγές σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας, συμπεριλαμβανόμενης και της επαγγελματικής.  
Από τις πολλές αλλαγές που έφερε στον εργασιακό χώρο, αυτές που και θα παραμείνουν και μετά την πανδημία  είναι η τηλεργασία και οι τηλεδιασκέψεις. Είναι από αυτές που έχουν μεγάλη πιθανότητα να παραμείνουν.   Προφανώς ο βαθμός "επικράτησής" τους εξαρτάται από τον κλάδο που δραστηριοποιείται η επιχείρηση και το αντικείμενο εργασίας του εργαζομένου.
Από τα στοιχεία που θα μείνουν είναι η ανάγκη διαχείρισης αλλαγών που συμβαίνουν με ταχύτερο ρυθμό. Παράλληλα με την πανδημία, έχουμε να διαχειριστούμε σημαντικά ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή, η ανάπτυξη της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και της Τεχνητής Νοημοσύνης,  η ενεργειακή κρίση, καθώς και -σε ορισμένους τομείς- το έλλειμμα στην προσφορά εργασίας.
Ένα από τα θέματα που αναδύθηκαν κατά την πανδημία είναι  η επιθυμία/επιδίωξη των εργαζομένων να έχουν καλύτερες συνθήκες εργασίας, εξού και έχουμε διεθνώς το φαινόμενο Great Resignation.
Οι Οργανισμοί και οι επιχειρήσεις αναζητούν διαδικασίες και νέο μοντέλο λειτουργίας ώστε να ανταποκριθούν. Απότι βλέπουμε ορισμένοι τομείς (πχ Τράπεζες)  θεωρούν ότι δεν είναι εύκολο να το υιοθετήσουν παρά σε μικρό βαθμό, ενώ σε άλλους κλάδους (πχ ψηφιακές υπηρεσίες) είναι πιο εύκολο να λειτουργήσει, τουλάχιστον σε ορισμένα τμήματα των επιχειρήσεων.

Τι θα πρέπει να κάνουν οι εργαζόμενοι, οι επιχειρήσεις και οι χώρες για να προσαρμοσθούν στις μελλοντικές συνθήκες εργασίας;

Θα  πρέπει να δημιουργηθεί θεσμικό πλαίσιο γύρω από το θέμα της τηλεργασίας για την εύρυθμη λειτουργία και την προστασία των εργαζομένων και των επιχειρήσεων/φορέων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
Στις επιχειρήσεις θα πρέπει να εξετάσουμε με πολλή προσοχή τις δομές του νέου μοντέλου λειτουργίας. Οφείλουμε να έχουμε έναν οργανωτικό μετασχηματισμό. Πχ η τηλεργασία αυξάνει τις ευθύνες των  managers, οι οποίοι έχουν την υποχρέωση να συντονίζουν ομάδες των οποίων καθημερινά κάποια μέλη δεν είναι στα γραφεία, αλλά δουλεύουν απομακρυσμένα. Καίριο θέμα επίσης είναι η δυναμική αντιμετώπιση της ανάγκης ανάπτυξης της κουλτούρας του Οργανισμού/Επιχείρησης (για να θυμηθούμε και τη φράση ‘Culture eats Strategy for breakfast’). Δεδομένου ότι θα έχουμε έναν αριθμό εργαζομένων που δουλεύει απομακρυσμένα και -γενικότερα- συχνότερες αλλαγές, ενισχύεται η προτεραιότητα να αφομοιώνουν οι εργαζόμενοι τις αξίες του Οργανισμού, αλλά και να αλληλεπιδρούν ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι πεποιθήσεις των εργαζομένων.  
Πρέπει να υπάρξει πλήρης αξιοποίηση των σύγχρονων μεθόδων που παρέχει η πληροφορική και η τεχνολογία. Να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι δυνατότητες που παρέχονται από αυτά τα σύγχρονα εργαλεία  για την απλούστευση των διαδικασιών.
Να αξιοποιηθούν, για να μειωθούν οι μετακινήσεις, για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, μείωση των ρύπων, μείωση των εκτυπώσεων.
Μείωση της φυσικής παρουσίας στους χώρους εργασίας για υγειονομικούς λόγους - αποφυγή συνωστισμού.
 


Πλοήγηση:
HRCases 23 Special Edition - ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ :  1η  |  2η  |  3η  |  4η  |  5η  |  6η  |
7η  |  8η  |  9η  |  10η  |  11η  |  12η  |  13η  |  14η  |  15η  |  16η

HR Case Study Series | ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ