Λογότυπα - Οδηγίες

Λογότυπα – Οδηγίες

 

ΕΜΒΛΗΜΑ
Το έμβλημα του Ερμή είναι το σύμβολο που αντιπροσωπεύει το ΟΠΑ.
Οι εφαρμογές του, ωστόσο, είναι εξειδικευμένες και περιορισμένες.
Χρησιμοποιείται μόνο κατόπιν έγκρισης της αρμόδιας υπηρεσίας του Τμήματος Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου.
Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Ερμής ήταν η πιο συμπαθητική θεότητα του ελληνικού δωδεκάθεου, καθώς συνδύαζε πολύ έντονα τα ανθρώπινα με τα θεϊκά στοιχεία, αλλά και γιατί θεωρείτο ουσιαστικά ο πρώτος δάσκαλος του ανθρώπινου γένους και ο προστάτης της νεολαίας στην άθληση και τη μάθηση.

 

ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ
Το κύριο λογότυπο του ΟΠΑ είναι η σύνθεση του εμβλήματος και της ονομασίας. Θα πρέπει να χρησιμοποιείται όταν χρειάζεται να προβληθεί το σύνολο του Πανεπιστημίου.
Το κύριο λογότυπο πρέπει να εφαρμόζεται στις περισσότερες επικοινωνιακές δραστηριότητες που εκπροσωπεύουν το ΟΠΑ. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο του και πρέπει να είναι πάντα ορατό.

 

ΕΦΕΔΡΙΚΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ
Το εφεδρικό λογότυπο χρησιμοποιείται όταν υπάρχει περιορισμός στο χώρο και δεν είναι δυνατή η χρήση του κύριου λογοτύπου. Προορίζεται για πολύ ειδικές εφαρμογές,
Ωστόσο, δεν πρέπει ποτέ να αντικαθιστά το κύριο λογότυπο, όταν το τελευταίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

 

ΑΚΡΩΝΥΜΙΟ
Το Ακρωνύμιο μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο όταν το ΟΠΑ/AUEB είναι ήδη γνωστό στο κοινό που απευθύνεται η συγκεκριμένη μορφή επικοινωνίας. 
Η χρήση του είναι κυρίως για την υποστήριξη μηνυμάτων προς την εσωτερική κοινότητα του Πανεπιστημίου (φοιτητές, προσωπικό ιδρύματος, απόφοιτους).

 

Tο λογότυπο του Πανεπιστημίου θα πρέπει να χρησιμοποιείται πάντα έγχρωμο σε όλες τις ηλεκτρονικές εφαρμογές που προορίζονται για προβολή σε οθόνη (υπολογιστή, tablet, smartphone, κ.λπ.).

Το βασικό λογότυπο που προτείνεται για χρήση, είναι το λογότυπο ορθογώνιου προσανατολισμού με το μπορντό φόντο ή το εναλλακτικό λογότυπο με το λευκό φόντο.

Σε ειδικές περιπτώσεις (πχ: avatar facebook), θα πρέπει να χρησιμοποιείται το έμβλημα (η τετράγωνη εικόνα με την κεφαλή του Ερμή).

Σε περίπτωση που πρόκειται για αναπαραγωγή εντύπου με ασπρόμαυρη φωτοτυπία ή εκτύπωση διχρωμίας (άσπρο-μαύρο), τότε και μόνο τότε μπορεί να γίνει χρήση του ασπρόμαυρου λογοτύπου.

Προσοχή στην ορθή χρήση του λογοτύπου.

Βασικό λογότυπο

1_AUEB-pantone-HR.jpg

 

1_AUEB-pantone-LR.jpg

 

Εναλλακτικό λογότυπο

2_AUEB-white-HR.jpg

 

2_AUEB-white-LR.jpg

 

Έμβλημα

3_AUEB-emblem-HR.jpg

 

 

3_AUEB-emblem-LR.jpg

 

Ασπρόμαυρο λογότυπο

4_AUEB-BW.jpg

Ακρωνύμιο Profile picture (social media) Avatar ΟΠΑ μπορντό 5_AUEB-avatar-mar.jpg
Ακρωνύμιο Profile picture (social media) Avatar ΟΠΑ λευκό 5_AUEB-avatar-wh.jpg

 

Κάντε click στο λογότυπο που σας ενδιαφέρει για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε το λογότυπο τοπικά στον υπολογιστή σας.


 

Το λογότυπο του Πανεπιστημίου δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αλλοιώνεται.

 

 

Παραδείγματα αλλοίωσης του λογοτύπου περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την παράθεση κειμένου δεξιά ή αριστερά του εμβλήματος ή του λογοτύπου (ακόμη κι αν μεσολαβούν στοιχεία όπως διαχωριστική γραμμή ή λευκό κενό) καθώς και την παράθεσή του σε υπερβολικά μικρό μέγεθος ώστε τα γράμματα να καθίστανται δυσανάγνωστα.

Δεν επιτρέπεται η αποκοπή τμημάτων του λογοτύπου ούτε η χρήση του με διάτρηση κάποιας χρωματικής περιοχής (transparent) ώστε πίσω του να προβάλλεται κάποιο φόντο (εικόνα ή γραφικό).



 

ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΞΕΧΩΡΙΣΤΩΝ ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νέας οπτικής ταυτότητας, οποιαδήποτε ξεχωριστά λογότυπα ή εμβλήματα για τμήματα, μεταπτυχιακά, εργαστήρια, σεμινάρια κλπ. δεν επιτρέπονται.

Τα πολλαπλά λογότυπα προσθέτουν πολυπλοκότητα και σύγχυση στην οπτική επικοινωνία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπλέον, δεν εξυπηρετούν τα ενδιαφέροντα της στρατηγικής επικοινωνίας της νέας ταυτότητας του ΟΠΑ ως συνόλου.

Η αναγνώριση των ονομάτων των μονάδων, μέσα στο ΟΠΑ, ενδυναμώνεται μέσω της συγκεντρωτικής δύναμης ενός μοναδικού brand, σε συνδυασμό με τις επιμέρους κατευθυντήριες οδηγίες συμπληρωματικής σήμανσης, όπου απαιτείται.

Μη οικεία ή πολλαπλά λογότυπα που προστίθενται στην επικοινωνία, βάζουν ένα επιπλέον φορτίο στο κοινό για να αποκρυπτογραφήσει τα μηνύματά σας.

Εν ολίγοις, η συμπληρωματική σήμανση αν δεν υπηρετεί την κεντρική στρατηγική, μπορεί να βλάψει και να υπονομεύσει τη φήμη του Πανεπιστημίου.

(σελ.17, Οδηγός Οπτικής Ταυτότητας, 2014)


Η χρωματική παλέτα έχει ύψιστη σημασία για το ΟΠΑ. Η συνοχή και η σωστή χρήση των χρωμάτων προστατεύουν και ενισχύουν την οπτική ταυτότητα.

 

Προκειμένου να διατηρηθεί η συνοχή σε όλες τις επικοινωνιακές ενέργειες του Πανεπιστημίου, έχουν επιλεγεί δύο τύποι γραμματοσειρών, με βάση τις οποίες αποτυπώνεται κάθε κείμενο σε έγγραφα  του Πανεπιστημίου.

Η κύρια γραμματοσειρά είναι η «Calibri».

Σε ειδικές εφαρμογές χρησιμοποιείται και η γραμματοσειρά «Myriad» .

Αυτές οι γραμματοσειρές μορφοποιούν κείμενα τα οποία είναι εύκολα στην ανάγνωση, σε μικρό ή μεγάλο μέγεθος, με ουδέτερο ύφος και λειτουργούν αρμονικά με το ύφος της ταυτότητας του πανεπιστημίου.

 

Κάθε ιστοσελίδα «οντότητας» του πανεπιστημίου πρέπει να ακολουθεί τον τρόπο σήμανσης της κεντρικής ιστοσελίδας του ΟΠΑ (www.aueb.gr) . («Οντότητα» νοείται οποιαδήποτε υπηρεσία βρίσκεται στην διοίκηση του πανεπιστημίου, όπως: Τμήματα, Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Εργαστήρια, Μονάδες κλπ.

 

Κεφαλίδα / Header

Στην κορυφή της ιστοσελίδας πρέπει να εμφανίζεται το «Κύριο Λογότυπο ΟΠΑ» με το Μπορντό (maroon) ή το Λευκό φόντο και την πλήρη δίγλωσση αναγραφή της επωνυμίας.

 

Υποσέλιδο / Footer

Στο τέλος της ιστοσελίδας πρέπει να εμφανίζονται στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνα, email, social media, …) και στοιχεία πλοήγησης (χάρτης ιστότοπου)  αντίστοιχα με την κεντρική ιστοσελίδα του ΟΠΑ (www.aueb.gr) .

Τελευταίο θα εμφανίζεται το «ακρωνύμιο Λογότυπο ΟΠΑ/AUEB» με το Μπορντό (maroon) ή το Λευκό φόντο.

 

Λειτουργικότητα

Σε κάθε ιστοσελίδα, όταν ο χρήσης «κλικάρει» επάνω στο λογότυπο του ΟΠΑ (στην Κεφαλίδα ή στο Υποσέλιδο) θα μεταβαίνει στην κεντρική ιστοσελίδα του ΟΠΑ (www.aueb.gr) (ή θα ανοίγει νέο παράθυρο).

 

Συνήθης διάταξη σελίδας στα κοινωνικά δίκτυα

 

Profile Picture  / Avatar

Στη θέση του profile picture  / avatar να χρησιμοποιείται πάντα η ειδικά διαμορφωμένη εικόνα με το έμβλημα και το ακρωνύμιο του ΟΠΑ σε μια από τις δύο εναλλακτικές μορφές : 1) Μπορντό (maroon) φόντο  και 2) Λευκό φόντο .

Τα διαθέσιμα αρχεία των εναλλακτικών σημάτων με το ακρωνύμιο (ΟΠΑ-AUEB) είναι διαθέσιμα σε ανάλυση 1000x1000 pixels / 72dpi. Η ανάλυση αυτή καλύπτει την ανώτερη βέλτιστη ανάλυση για τα ακόλουθα κοινωνικά δίκτυα: Facebook, YouTube, LinkedIn, Instagram, TikTok, X.

   

Ακρωνύμιο ΟΠΑ: 1) Μπορντό (maroon) φόντο  και 2) Λευκό φόντο

 

Ονομασία προφίλ

Αναγραφή της επίσημης ονομασίας της οντότητας, ακολουθούμενη από την επωνυμία του πανεπιστημίου (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών / ΟΠΑ).
Πχ: 1) Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2) AUEB Volunteers - Πρόγραμμα Εθελοντισμού Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

 

 

Eξώφυλλο - Cover Photo

Στη θέση του Eξώφυλλου - Cover Photo προτείνεται η χρήση εικόνων και φωτογραφιών από τις ακόλουθες κατηγορίες:

  1. Λογότυπο ΟΠΑ/Μονάδας: Μια καθαρή εικόνα με το λογότυπο και τα χρώματα του Πανεπιστημίου ή των σύνθετων λογοτύπων ΟΠΑ / Σχολή / ΠΠΣ- ΜΠΣ.
  2. Ενδεικτική Υπηρεσία: Μια επαγγελματική φωτογραφία που παρουσιάζει αυτό που προσφέρει η Μονάδα, το Τμήμα, το Εργαστήριο, κα.
  3. Εκδηλώσεις: Φωτογραφίες που αναδεικνύουν τρέχουσες δραστηριότητες του Πανεπιστημίου από εκδηλώσεις, προγράμματα, εργαστήρια, κα.
  4. Εικόνες που ενθαρρύνουν το κοινό να ακολουθήσει μια μονάδα του ΟΠΑ ή να συμμετάσχει σε δραστηριότητές της.

 

Συμβουλές για Σχεδιασμό Εικαστικών

  • Χρησιμοποιήστε υψηλής ανάλυσης εικόνες.
  • Φροντίστε οι φωτογραφίες να έχουν επαγγελματική σύνθεση και ποιότητα απεικόνισης (συμβουλευτείτε επαγγελματίες του χώρου).
  • Προτιμήστε καθαρή και λιτή (minimal) αισθητική για να είναι ξεκάθαρο το μήνυμα που στέλνετε και να μην αποσπάται η προσοχή.
  • Οι φωτογραφίες που θα χρησιμοποιηθούν πρέπει να εναρμονίζονται με το συνολικό προφίλ του Πανεπιστημίου (χρώματα, ύφος, θέματα).
  • Προσοχή στην δέουσα χρήση και σήμανση των εικόνων σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα!
  • Συμβουλευτείτε ειδικούς στο Τμήμα Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου.

 

Για τις ανάγκες της διδασκαλίας, των διαλέξεων, ημερίδων, εκδηλώσεων και συναντήσεων εργασίας που πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως, σχεδιάστηκε μια σειρά εικόνων με την οπτική ταυτότητα του ΟΠΑ για εφαρμογή τους ως εικονικού φόντου σε πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται. Η σειρά αυτή περιλαμβάνει εικόνες μόνο με το λογότυπο του ΟΠΑ, αλλά και εικόνες με το λογότυπο του ΟΠΑ σε συνδυασμό με το σήμα της κάθε Σχολής και του κάθε Τμήματος. Πληροφορίες στη σελίδα: https://www.aueb.gr/el/content/efarmogi-eikonikoy-fontoy-me-tin-optiki-taytotita-toy-opa 

 


Οδηγός οπτικής ταυτότητας (αρχείο pdf)

 

- Τμήμα Επικοινωνίας
  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
  Τ: 210. 8203 .218, 216, 483
  Ε: pr-office@aueb.gr 

- Δημήτρης Λυμπερόπουλος
  Σύμβουλος Οπτικής Ταυτότητας
  Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
  Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων
  Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας
  Τ: 210.8203.438
  E: dliber@aueb.gr

Τελευταία ενημέρωση: 07-01-2025