HRCases 30 – Η Συνέντευξη

HR Case Study Series - 30ο τεύχος (Ιανουάριος 2025)

Πώς η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού εφαρμόζεται στον Αθλητισμό;

 

Σήμερα έχω τη χαρά και την τιμή να έχω προσκεκλημένο τον Ομοσπονδιακό Προπονητή της Εθνικής ομάδας Πόλο ανδρών, κύριο Θεόδωρο Βλάχο. Καλώς μας ήρθατε!

Κυρία Βακόλα, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση! Με πολύ χαρά βρίσκομαι εδώ μαζί σας!

 

1. Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς; Έχετε ένα εντυπωσιακό βιογραφικό, με πάρα πολλές διακρίσεις. Πείτε μας, όμως, πώς ξεκινήσατε, πώς ασχοληθήκατε με το πόλο με την προπονητική;

Ήμουν πάντα ένα ανήσυχο παιδί, στο θέμα του αθλητισμού. Ήμουν συνέχεια σε εξωτερικούς χώρους, να αθλούμαι, να παίζω, πριν από πολλά χρόνια, την εποχή του ’80, γεννημένος στο Βόλο, όπου εκεί όπως γνωρίζετε, στις γειτονιές πρωταγωνιστούσαν οι πιτσιρικάδες.

 

2. Πώς ξεφύγατε από το ποδόσφαιρο;

Δοκίμασα το ποδόσφαιρο, αλλά, για κάποιον λόγο, από την πρώτη προσπάθεια, είπα από μόνος του ότι δεν θέλω. Δεν προέρχομαι από αθλητική οικογένεια, αλλά ο πατέρας μου είχε δει σε μένα ότι είναι κάτι το οποίο με ενδιαφέρει πάρα πολύ και μου αρέσει. Και δοκίμασα διάφορα αθλήματα. Όμως, μετά από την προτροπή ενός γυμναστή μου στο σχολείο, κατέληξα στην πισίνα, στο κολυμβητήριο του Βόλου, όπου τότε πράγματι ήταν απ' τις από τους πιο οργανωμένους χώρους για να αθληθεί ένα παιδί. Και από την πρώτη μέρα που πήγα εκεί, σε μεγάλη ηλικία, 14 χρονών - ενώ τώρα τα παιδιά ξεκινούν παρά από πολύ πιο νωρίς- δεν έφυγα ούτε μια μέρα από την πισίνα από το κολυμβητήριο.  Αφοσιώθηκα, αφιερώθηκα. Ήταν τόσο μεγάλη η κλίση που είχα και το ενδιαφέρον για το άθλημα που αμέσως άρχισα να βελτιώνομαι, να κατακτώ κάποιους μικρούς στόχους και όλη η ενασχόλησή μου να αποκτά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και κατέληξα εδώ τώρα.  Ποτέ δεν το είχα ονειρευτεί ή φανταστεί γιατί δεν μπορείς να ονειρεύεσαι τόσο μακριά. Πάντα έθετα μικρούς στόχους τους οποίους έκανα τα πάντα για να τους κατακτήσω και βήμα - βήμα, νομίζω ότι αυτή τη στιγμή απολαμβάνω πάρα πολλά από την ενασχόληση μου με το άθλημα αυτό.

 

3. Πως ένας αθλητής ή μια αθλήτρια φτάνει να μπει στην Εθνική Ομάδα; Ποια είναι τα βασικά κριτήρια που χρησιμοποιείτε εσείς όταν επιλέγετε αθλητές για την Εθνική Ομάδα;

Στην Εθνική Ομάδα πρέπει να παίζουν οι καλύτεροι, οι εκλεκτοί. 

Οι αθλητές που μπορεί να προβλέψω είναι αρκετοί, δεν είναι απλά 15, 20 άτομα, είναι από όλη την Ελλάδα. Εγώ πρέπει να επιλέξω, πολύ δίκαια, τους καλύτερους, αυτούς που θέλουν να φέρουν το αντίστοιχο αποτέλεσμα, να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες και στο τι πρέπει να κάνουμε για να ανταγωνιστούμε με την Εθνική Ομάδα μεγάλες χώρες, πιο παραδοσιακές χώρες, καλύτερες ίσως στο παρελθόν ομάδες από εμάς, ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε και να τους κερδίσουμε και να κατακτήσουμε αυτό που βάζουμε στόχο. Οπότε, από τη στιγμή που ξεκινάω να είμαι δίκαιος - που αυτό είναι και λίγο υποκειμενικό, γιατί για μένα μπορεί να είμαι δίκαιος, αλλά για πολλούς μπορεί να έχω αδικήσει κάποιους, αλλά αυτό υπάρχει σε όλους, στη ζωή μας, σε όλους τους τομείς… Πιστεύω ότι διακρίνω ποια παιδιά έχουν την τάση και το ταλέντο και την κλίση για να παίζουν σε υψηλό επίπεδο. Τους παρακολουθώ φυσικά με τις ομάδες τους, επειδή η επιλογή των αθλητών για την εθνική ομάδα γίνεται σε ένα μικρό χρονικό διάστημα του καλοκαιριού, καθώς κάθε χρόνο εμείς έχουμε μια μεγάλη διοργάνωση το καλοκαίρι, είτε παγκόσμιο, είτε ευρωπαϊκό. Οπότε, όλη τη χρονιά οι αθλητές είναι με τις ομάδες τους και εγώ έχω την ευκαιρία να τους παρακολουθώ, να παρακολουθώ την εξέλιξή τους, να παρακολουθώ πόσο βελτιώνονται κι αν δουλεύουν. Καταλαβαίνετε ότι δεν είμαι καθημερινά εκεί, αλλά καταλαβαίνω από την εξέλιξή τους και την πρόοδό τους αν πράγματι έχουν δουλέψει αρκετά και σωστά και αν βελτιώθηκαν. Μετά είναι σαν ένα παζλ στο μυαλό μου, πρέπει να τακτοποιήσω μέσα σε αυτό το παζλ αθλητές, οι οποίοι θα κάνουν τη δουλειά που θέλω εγώ, ώστε να έρθουν το καλοκαίρι, σε αυτό τον ενάμιση μήνα περίπου για προετοιμασία όλοι μαζί. Εκεί, πλέον με τα ίδια μου τα μάτια, και με τις δικές μου προσταγές, να κατευθύνω, να κάνουμε τις προπονήσεις μας στην προετοιμασία μας και να έχουμε το αποτέλεσμα που θα ήθελα.

 

4. Μου άρεσε πάρα πολύ αυτή η απάντηση γιατί μας είπατε ότι ένα κριτήριο είναι το πώς έχει εξελιχθεί ένας αθλητής. Αλλά πώς ξέρετε εάν είναι ένας ομαδικός παίκτης; Πώς ξέρετε αν είναι συνεπής στις προπονήσεις; Πώς ξέρετε αν μπορεί να φέρει την ομάδα μαζί ή να τη διχάσει; Αυτά πως τα διαπιστώνετε;

Τον σημαντικό παίκτη, τον καταλαβαίνω από τα αγωνιστικά τους. Βλέπω να αγωνίζονται με τις ομάδες τους, κυρίως με ενδιαφέρουν οι αγώνες οι οποίοι είναι σε υψηλό επίπεδο, δηλαδή στο επίπεδο που θα αγωνιστούμε και εμείς το καλοκαίρι με πολύ δυνατούς αντιπάλους, οπότε εκεί θέλω να δω πώς ανταποκρίνονται οι αθλητές αυτοί, κάτω από δύσκολες συνθήκες, με σκληρό αντίπαλο, να αντιμετωπίσουν δυσκολίες και να δω πώς θα ανταπεξέλθουν. Μπορώ να καταλάβω αν από παιχνίδι σε παιχνίδι ένας αθλητής δεν σκέφτεται μόνο τον εαυτό του και την ατομική του διάκριση και την προβολή του, μέσα από την ατομική διάκριση είτε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στα γκολ που πετυχαίνει. Ξέρετε τώρα πως είναι ο αθλητισμός… Μπορώ να καταλάβω από το πώς αγωνίζεται, αν πάνω από το «εγώ» του βάζει την ομάδα και αυτό είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο για να κρίνω αν πράγματι αυτός αθλητής είναι έτοιμος να ενταχθεί σε μια Εθνική Ομάδα. Επειδή για αρκετά χρόνια ήμουν και  προπονητής σε ομάδα, στον Ολυμπιακό Πειραιά, όπου υπάρχει υψηλό επίπεδο… Αλλά αυτή η ομάδα είναι κάτι διαφορετικό. Νομίζω ότι για όσους αγωνιζόμαστε με το εθνόσημο εκτός από τιμή είναι και μεγάλη πρόκληση το να παρουσιάσουμε το καλύτερο δυνατό πρόσωπο και από αυτό οι αθλητές μπορούν να κερδίσουν πολλά.

Όμως, για να επανέλθω σε αυτό που συζητούσαμε, μπορώ να διακρίνω τη βελτίωση τους, το τι επιδιώκουν μέσα σε έναν αγώνα και πώς σκέφτονται, απλά από τις κινήσεις τους και τις πράξεις τους. Τώρα, ο αγωνιστικός στίβος δείχνει αν καθημερινά δουλεύουν σκληρά ή όχι. Αν κάποιος δούλεψε σκληρά, θα είναι σε πολύ καλό επίπεδο την ημέρα του αγώνα, ενός σημαντικού αγώνα είτε ευρωπαϊκού, είτε ελληνικού πρωταθλήματος. Οπότε, θα καταλάβω αν αυτός ο παίκτης είναι πράγματι καλά προπονημένος, άρα έχει δουλέψει πολύ και αν η σκέψη του συμβαδίζει με τις δικές μου σκέψεις και αυτό που θέλω για την ομάδα.

 

5. Παίρνετε συστάσεις από τους προπονητές τους, πριν επιλέξετε τους παίκτες;

Ναι, από μερικούς προπονητές με τους οποίους μπορώ να έχω μια ειλικρινή επικοινωνία. Αλλά και στο δικό μας στο χώρο δεν είμαστε όλοι αγαπημένοι, οπότε δεν μπορώ να επέμβω και να έχω πολύ καλή πληροφόρηση από κάποιους συναδέλφους, οι οποίοι ίσως για κάποιους λόγους να μην θέλουν να μπω στα ενδότερα της ομάδας τους. Αλλά και πάλι, μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει, όχι επειδή εγώ είμαι καλός, αλλά επειδή αν κάποιος είναι επαγγελματίας και ψάχνει συγκεκριμένα συστατικά  σε έναν αθλητή, μπορεί να τα διακρίνει.

 

6. Έχετε κάνει ποτέ λανθασμένη επιλογή; Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα, εννοείται χωρίς να αναφερθείτε σε ονόματα; Πιστέψατε σε κάποιον αθλητή που τελικά δεν βγήκε ως επιλογή; Η αλήθεια είναι ότι οι λάθος επιλογές είναι παντού…

Ναι, έχω κάνει. Έχω παρατείνει την παραμονή ενός αθλητή στην ομάδα, γιατί πράγματι ήταν ένας σημαντικός αθλητής. Ήταν ένα όνομα, ήταν ένας αθλητής ο οποίος ήταν σε μια πολύ καίρια θέση. Ήταν για μένα δύσκολο να τον απομακρύνω, ή μάλλον να κάνω μια αλλαγή, γιατί δεν μου αρέσει ο όρος «απομακρύνω», γιατί δεν είμαι τόσο αυταρχικός για να κάνω ό,τι θέλω. Δεν είμαι στρατηγός.  Προσπαθώ να βρω την καλύτερη λύση για όλους, ακόμα κι αν κάποιος δεν είναι αυτό που θέλω 100% προσπαθώ να τον φέρω με τα νερά, τα δικά μου και τα θέλω της ομάδας. Αλλά, το ότι έμεινα με αυτό τον αθλητή 2 και 3 χρόνια - που θα μπορούσα να έχω κάνει την αλλαγή πιο νωρίς - μου στοίχισε φυσικά, ως προς το ότι δεν είχαμε την ταυτότητά μας. Αλλά με το που έγινε μια αλλαγή και ήρθε πράγματι ένας αθλητής ο οποίος είχε πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά και ταίριαζε πάρα πολύ καλύτερα με την ομάδα, η ομάδα εκτοξεύτηκε και πέτυχε, όχι μόνο τους στόχους της, αλλά πέτυχε πολύ πιο νωρίς αυτό που δεν πίστευε ότι μπορεί να καταφέρει.

 

7. Στο μεταξύ, μου δώσατε μια πολύ ωραία «πάσα» γιατί είναι ακριβώς η επόμενη ερώτηση: Αν κάποιος είναι εξαιρετικός αθλητής, αλλά δεν είναι ομαδικός παίκτης, θα καθίσει στον πάγκο σας, στη δική σας ομάδα;

Θα καθίσει στον πάγκο, όχι όμως τιμωρητικά. Θα καθίσει στον πάγκο, επειδή πρέπει να καταλάβει ότι ο ρόλος του είναι ο συγκεκριμένος που εγώ του δίνω. Καλώς ή κακώς, και εγώ και η Ομάδα κρινόμαστε από τις δικές μου επιλογές, οπότε και από το αποτέλεσμα. Φυσικά, εγώ είμαι υπεύθυνος για τις επιλογές που κάνω και όταν έρθει το αποτέλεσμα ή θα δικαιωθώ ή θα καταλάβω ότι θα έπρεπε να είχα κάνει κάτι διαφορετικό. Έναν αθλητή ο οποίος είναι πολύ σημαντικός, είναι εργαλείο για την ομάδα, είναι κλειδί, αλλά η συμπεριφορά του ή ο «προσανατολισμός του μέσα στο νερό» που λέμε εμείς, μέσα στο τερέν, και μέσα στη λειτουργία της ομάδας δεν είναι αυτή που θέλω, θα προσπαθήσω -μάλιστα το έχω κάνει αυτό-... Προσπάθησα αρκετά να του δώσω να καταλάβει ότι ο ρόλος του είναι αυτός, είναι λίγο πιο ίσως πιο μικρός από αυτόν που θα ήθελε. Σε μια Εθνική Ομάδα θα πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχει μόνο ένας καλός παίκτης. Οι παίκτες είναι οι καλύτεροι, οπότε όλοι έχουν ταλέντο, όλοι έχουν κάτι το ιδιαίτερο, όλοι θέλουν να πιστεύουν και να νιώθουν ότι είναι οι καλύτεροι.  Αλλά, όμως, εγώ πρέπει να βάλω τα όρια. Πρέπει να θέσω τα όρια και να μοιράσω τους ρόλους σε όλα αυτά τα παιδιά και το πιο δύσκολο είναι να τους κάνω στο τέλος να τους αποδεχθούν. Αυτό δεν γίνεται μόνο με κουβέντα, γίνεται και με πράξη, δηλαδή στη διάρκεια όλης της χρονιάς και των διοργανώσεων μιας χρονιάς και δεύτερης χρονιάς που αγωνιζόμαστε και φέρνουμε τα εξής αποτελέσματα, καλά ή άσχημα, καταλαβαίνουν και οι ίδιοι ότι «αν έβαζα λίγο τον εαυτό μου πιο πίσω, γιατί ο διπλανός μου αυτή την ημέρα είναι πολύ καλύτερος, ίσως να είχαμε ένα άλλο αποτέλεσμα. Και στο τέλος, τελικά, φτάνουμε στη μεγάλη διοργάνωση που θέλουμε -αυτό έχει γίνει τα τελευταία χρόνια κατά κόρον - και βλέπω μια ομάδα που δεν νοιάζεται ο καθένας αν θα είναι σήμερα πρωταγωνιστής, απλά πανηγυρίζουν σε κάθε καλή ενέργεια του συμπαίκτη τους και στο τέλος πανηγυρίζουμε όλοι μαζί για μία νίκη ή για ένα τίτλο. Αυτό είναι το αποτέλεσμα που με χαροποιεί ιδιαίτερα, αλλά στην αρχή είναι πάντα δύσκολα. Στην αρχή, όλοι θέλουν να με «καταφέρουν» σε εισαγωγικά να τους δώσω περισσότερο χρόνο, να τους δώσω περισσότερες αρμοδιότητες, να τους δώσω άλλο ρόλο. Αυτό το προσπαθώ πάρα πολύ.

Σε μία περίπτωση, πριν από μια μεγάλη διοργάνωση, αναγκάστηκα να θέσω εκτός ομάδας έναν παίκτη, ο οποίος ήταν πράγματι σημαντικός, και να ξέρετε ότι αμέσως, σαν να λύθηκε όλη η ομάδα. Δεν παρατηρώ μόνο την αλληλεπίδραση που εγώ έχω με αυτόν τον αθλητή αλλά και ποιες αλληλεπιδράσεις έχει και με τους συμπαίκτες του. Αν κάτι δεν είναι αποδεκτό σε μένα, είναι πολύ πιθανόν να μην είναι αποδεκτό και στους συμπαίκτες του. Γι’ αυτό οι σχέσεις χαλούν, οι σχέσεις δεν είναι όπως θέλεις. Για ένα καλό αποτέλεσμα πρέπει να υπάρχουν πράγματι ειλικρινείς σχέσεις μεταξύ όλων μας.

 

8. Ας μεταφερθούμε λίγο στα αποδυτήρια και στην περίπτωση όπου τα μέλη της ομάδας σας έχουν τριβές και συγκρούσεις. Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν συνήθως στην ομάδα σας να συγκρούεται;

Υπάρχουν τριβές και συγκρούσεις, είναι και συχνές. Δεν είναι ιδανικό το περιβάλλον και δεν είναι η ατμόσφαιρα ιδανική. Στο τέλος, όταν κερδίζεις όλα φαίνονται ιδανικά. Αλλά η ήττα ή η άσχημη εμφάνιση βγάζουν τα προβλήματα προς τα έξω. Καταρχήν, τα εμφανίζει μεταξύ μας και καταλαβαίνουμε ότι κάτι συμβαίνει, αλλά μπορεί και να βγουν προς τα έξω. Αλλά, κυρίως, επειδή μιλάμε για παιδιά, παιδιά ηλικίας από 18 μέχρι 33 και όπως είπα πριν το κάθε παιδί θεωρεί τον εαυτό του εξαιρετικό και θέλει την προσωπική διάκριση μέσα από το αποτέλεσμα της ομάδας, νομίζω υπάρχει μια σύγκρουση μεταξύ τους ως προς το ποιος θα επικρατήσει, ποιος είναι καλύτερος, ποιος μπορεί να είναι ο ηγέτης, ποιος μπορεί να πρωταγωνιστήσει και σήμερα και αύριο και την επόμενη μέρα.

Όπως είπα στην αρχή, υπάρχει ένας αθέμιτος ανταγωνισμός καμιά φορά, αλλά είναι στο δικό μου χέρι να τον κάνω θεμιτό και να είναι πράγματι στο τέλος εποικοδομητικός, δηλαδή να έχουμε αποτέλεσμα.

 

9. Ποια μαγικά κάνετε; Ποιες στρατηγικές χρησιμοποιείτε;

Κατ’ αρχήν, προσπαθώ να έχω μια σχέση μαζί τους, ούτε φιλική, αλλά ούτε και απόμακρη. Με νιώθουν πολλές φορές δικό τους άνθρωπο και μπορούν να εκμυστηρευτούν και αρκετά προσωπικά τους προβλήματα ή σκέψεις. Αυτό μου δίνει εμένα την αίσθηση ότι έχω κερδίσει αυτό τον αθλητή, αφού μου εμπιστεύεται κάτι προσωπικό. Άρα, κουβεντιάζω μαζί τους, εκτός από κάποια δικά τους προσωπικά θέματα και όσα καθημερινά θέματα διαπιστώνω. Δηλαδή, θα αναλύσουμε έναν αγώνα και θα τους εξηγήσω ότι αν μερικά πράγματα γίνονταν διαφορετικά. Όταν θα έρθει το αποτέλεσμα, καταλαβαίνουν ότι είναι σωστές αυτή η επισήμανση και η συμβουλή που έδωσα μπροστά σε όλους, κι όχι στον καθένα ξεχωριστά. Αν όλοι οι αθλητές καταλάβουν αυτό, ότι δηλαδή εκείνη τη στιγμή είμαι ένας άνθρωπος που θέλει να κρατήσει τις ισορροπίες και να αναδείξει σήμερα τον Γιάννη, αύριο τον Κώστα, μεθαύριο κάποιο άλλο παιδί, αλλά στο τέλος αυτό που ενδιαφέρει είναι να κερδίσει η ομάδα, τότε έρχονται όλοι κάτω από την ομπρέλα του ομαδικού πνεύματος και της ομάδας και το ευχαριστιούνται πιο πολύ. Σε όλη αυτή τη διάρκεια της προσπάθειας και της τριβής υπάρχουν διαφορετικοί πρωταγωνιστές, οπότε μένουν όλοι ικανοποιημένοι και καταλαβαίνουν ότι μια Εθνική Ομάδα δεν μπορεί να έχει έναν αθλητή ο οποίος θα ξεχωρίζει και οι άλλοι απλά θα του δίνουν την μπάλα. Δίνω πάντα το περιθώριο, μέσα από την ομαδική δουλειά και το ομαδικό παιχνίδι να αναδεικνύει κάποιος το ταλέντο του. Οπότε, το εισπράττουν αυτό.

 

10. Κατά τη γνώμη σας από ποια στοιχεία αποτελείται ένας εξαιρετικός αθλητής; Ποιοι είναι παράγοντες που διαχωρίζουν έναν καλό αθλητή από ένα πραγματικά εξαιρετικό; Δηλαδή ποια είναι τα συστατικά αυτά;

Ναι, καταρχήν σε αυτό το επίπεδο που έχω ως Ομοσπονδιακός προπονητής, όλοι οι αθλητές που έρχονται έχουν ταλέντο. Είναι οι πιο ταλαντούχοι αθλητές της Ελλάδας, οι οποίοι έχουν κληθεί στην Εθνική Ομάδα για να αγωνιστούν. Εκεί πράγματι υπάρχουν κάποια συστατικά που κάποιοι τα έχουν, κάποιοι δεν τα έχουν και κάποιοι άλλοι τα έχουν πολύ έντονα. Νομίζω ένας αθλητής που μπορώ να αναφέρω από άλλα αθλήματα είναι π.χ. ο Σπανούλης, που ξεχώρισε επειδή ήταν αφοσιωμένος. Για μένα, η αφοσίωση σε αυτό που κάνεις είναι πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας. Όλη η ζωή του (Σπανούλη), όλη η καθημερινότητά του, γυρνάει γύρω από αυτό που θέλει να κάνει, από αυτό που έχει σκοπό να πετύχει, χωρίς να παρεκκλίνει κάθε μέρα ή να παρεκκλίνει πάρα πολύ από το στόχο του, χωρίς να παραμελεί το σώμα του.

Στον αθλητισμό, το σώμα τους είναι το εργαλείο τους, είναι η δουλειά τους. Με το σώμα τους πετυχαίνουν αυτό που καταφέρνουν. Και επειδή υπάρχει μια ημερομηνία λήξης στους αθλητές -ένας αθλητής σε υψηλό επίπεδο, στο πόλο, μπορεί να έχει να έχει υψηλή απόδοση μέχρι τα 30, 33, 34 35 - αξίζει τον κόπο σε μια δεκαετία να προσέχει το σώμα του, τη διατροφή του, τη ξεκούραση του. Όπως λέμε εμείς, οι αθλητές στερούνται πάρα πολλά πράγματα. Ναι, πρέπει να στερηθεί κάποια πράγματα για να κερδίσει αυτά που μπορεί να κερδίσει μόνο από τον αθλητισμό, μέσα από τον πρωταθλητισμό. Είναι κάποιοι αθλητές που το κάνουν, το κάνουν συνειδητά. Αφοσιώνονται σε αυτό και νομίζω ότι αυτό είναι που κάνει έναν αθλητή να ξεχωρίσει από έναν άλλον, ο οποίος απλά κάνει αυτό που του λέω εγώ και μετά, μόλις φεύγει από την προπόνηση, είναι ένας νεαρός όπως οι φίλοι του, οι οποίοι δεν είναι αθλητές. Αυτός έχει ένα ταβάνι το οποίο κάποια στιγμή θα το φτάσει και δεν θα εξελιχθεί άλλο. Οι αθλητές, όμως, που ξεχωρίζουν είναι αυτοί που σκέφτονται συνέχεια τι πρέπει να κάνουν, πώς πρέπει να προσέξουν, τι παραπάνω πρέπει να κάνουν για να βελτιωθούν αυτοί αλλά και η ομάδα.

 

11. Θα ήθελα τώρα να σας κάνω μια τελευταία ερώτηση: Ποιο είναι το όραμά σας για την Εθνική Ομάδα Πόλο; Τι άλλο να περιμένουμε από σας; Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Η ομάδα αυτή δεν έχει αγγίξει το ταβάνι της και έχει πολλές κορυφές για να κατακτήσει. Και είναι και ο λόγος, ο οποίος όταν κάποια στιγμή κλήθηκα να επιλέξω αν θα μείνω στον Ολυμπιακό ή στην Εθνική Ομάδα, επέλεξα την Εθνική Ομάδα. Γιατί ξέρω ότι οι προοπτικές είναι πράγματι τεράστιες. Είναι τόσο υψηλό το επίπεδο και όλα τα φώτα της παγκόσμιας υδατοσφαίρισης είναι στραμμένα στις Εθνικές Ομάδες. Νομίζω ότι η Εθνική Ομάδα έχει να κατακτήσει αρκετά πράγματα ακόμη.  Αλλά επειδή έχουμε φτάσει ήδη σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο, συγκαταλεγόμαστε τελευταία χρόνια στις καλύτερες 4, 5 εθνικές ομάδες του κόσμου, πλέον παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο οι διαφορές, οι μικρές λεπτομέρειες. Αυτές δεν πρέπει μόνο να τις βελτιώσουμε, αλλά να τις εξαλείψουμε τελείως και να καταφέρουμε να κερδίσουμε αυτό που έχουμε χάσει κάποιες φορές στη λεπτομέρεια. Αυτό μπορεί να πρέπει να γίνει κυρίως με το να είμαι κι εγώ πιο έτοιμος και πιο διαβασμένος και ίσως να τους δώσω κάποια καινούργια ερεθίσματα για να  ξεκολλήσουμε από αυτό το σημείο αλλά και αυτοί πρέπει όχι μόνο να δουλέψουν πιο πολύ σε ώρες και πιο ποιοτικά. Όπως συζητούσαμε, ο καθένας πρέπει να γίνει εξαιρετικός, να δώσει μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό που κάνει, να δώσει μεγαλύτερη προτεραιότητα, όπως λέω πάντα, όταν κάποια στιγμή μαζευόμαστε και έχουμε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα  ή Ολυμπιακούς Αγώνες μπροστά μας. Τους λέω «παιδιά, για ένα μήνα πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα σε αυτό που κάνουμε τώρα. Μπορεί να αφήσουμε κάποια πράγματα πίσω και ας είναι αυτό σπουδές, ας είναι δουλειά, ας είναι έστω και λίγο η οικογένεια». Στον αθλητισμό, δυστυχώς, όταν είσαι και θες να είσαι Χρυσός Ολυμπιονίκης, αφήνεις και την οικογένειά σου για λίγο χρονικό διάστημα, σου λείπουν, τους λείπεις, αλλά αυτό που μπορεί να κερδίσεις και τα συναισθήματα που μπορεί να νιώσεις μετά από μια μεγάλη διάκριση είναι μοναδικά και ίσως να μην μπορείς να τα νιώσεις σε ένα άλλο επάγγελμα.

Σας ευχαριστώ, διότι αυτά που μοιραστήκατε ήταν πραγματικά πολύτιμα και πολύ σημαντικά. Να είστε καλά, κύριε Βλάχο.

Σας ευχαριστώ και πάλι. Εύχομαι αυτό που συζητούσαμε τώρα για τις κορυφές να τις κατακτήσουμε μια μέρα και να το επισημάνετε και εσείς.

 

Μπορείτε να ακούσετε το podcast στα ακόλουθα:

Spotify      |    Simplecast     |    YouTube

 


Πλοήγηση:
HRCases 30 - ΠΩΣ Η ΔΑΔ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ;
EDITORIAL
Η Συνέντευξη
Σύντομο Βιογραφικό

HR Case Study Series | ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ