aceinnews

Εγγραφή στο Ροή aceinnews aceinnews
Athens University of Economics and Business | ACEin
Ενημερώθηκε: πριν από 3 ημέρες 15 ώρες

Υποστήριξη Μεταφοράς Τεχνολογίας στην Ελλάδα

7 Δεκέμβριος 2020 - 4:09μμ

Το Uni.Fund και το Ίδρυμα Ωνάση επεκτείνουν τη συνεργασία τους για την υποστήριξη της Μεταφοράς Τεχνολογίας στην Ελλάδα

Τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020 το Uni.Fund και το Ίδρυμα Ωνάση διοργάνωσαν διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Building Technology Transfer and Acceleration Capacity in Greek Universities and Research Centers», επεκτείνοντας τη συνεργασία τους για την υποστήριξη της Μεταφοράς Τεχνολογίας στην Ελλάδα.

 

Η εκδήλωση αποτέλεσε την εναρκτήρια εκδήλωση μίας σειράς workshops που έχουν σχεδιαστεί από το Uni.Fund και το Ίδρυμα Ωνάση, τα οποία θα υλοποιηθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 με στόχο την ανάπτυξη της Μεταφοράς Τεχνολογίας στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα. Στόχος είναι να υποστηριχθεί η ουσιαστική προσπάθεια που έχει ξεκινήσει γύρω από τη δημιουργία Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας (Technology Transfer Offices – TTOs) στα ελληνικά Πανεπιστημιακά και Ερευνητικά Ιδρύματα, να αποσαφηνιστεί ο ρόλος τους και να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τη διαδικασία σύστασης, τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας ενός τέτοιου γραφείου.

 

Την εκδήλωση προλόγισε ο Δρ. Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου, Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, εντάσσοντας την πρωτοβουλία στο σύνολο των δράσεων που έχει αναλάβει το Ίδρυμα προκειμένου να υποστηρίξει την καινοτομία, τις επιστήμες και τις νέες τεχνολογίες. Το Ίδρυμα Ωνάση στέκεται αρωγός της έρευνας και της καινοτομίας μέσα από την έμπρακτη υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Συμμετέχει στο Uni.Fund και σε άλλα Funds χρηματοδότησης διανοητικής ιδιοκτησίας και καινοτομίας. Έχει δώσει περισσότερες από 150 υποτροφίες τα τελευταία χρόνια στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, επιστήμης των δεδομένων και καινοτομίας. Έχει δημιουργήσει επιταχυντή σε συνεργασία με το New Museum στη Νέα Υόρκη με έμφαση στις διεπιστημονικές εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, τεχνητής νοημοσύνης και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο κος Παπαδημητρίου τόνισε ότι τo Ίδρυμα Ωνάση αντιλαμβάνεται την κοινωφέλεια ως επένδυση στους ανθρώπους, στις ικανότητές τους, στα διανοητικά τους δημιουργήματα, στα όνειρά τους. Με την πρωτοβουλία υποστήριξης της μεταφοράς τεχνολογίας που πραγματοποιεί το Ίδρυμα Ωνάση σε συνεργασία με το Uni.Fund, φέρνουμε μαζί τον ερευνητικό και τον ακαδημαϊκό κόσμο, τις ερευνητικές υποδομές και τα κεφάλαια καινοτομίας. Αποδεικνύουμε έτσι έμπρακτα ότι μαζί έχουμε τις δυνάμεις όχι απλώς για να ανατρέψουμε το brain drain, αλλά για να πετύχουμε το ideas gain που η οικονομία και κοινωνία ζητούν.

 

O Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Καθηγητής Βασίλης Διγαλάκης επισήμανε ότι, ενώ η ελληνική έρευνα καταγράφει διαρκώς σημαντικές επιτυχίες- γεγονός που αποτυπώνεται και στους διεθνείς δείκτες- η παραγόμενη γνώση δεν αξιοποιείται με την ίδια επιτυχία. Τόνισε ωστόσο, ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για να επιτευχθεί η σύνδεση της έρευνας με την κοινωνία και την πραγματική οικονομία, εκπληρώνοντας έτσι και την τρίτη αποστολή της ανώτατης εκπαίδευσης. Ο κ. Διγαλάκης αναφέρθηκε σε σημαντικές τομές που θα εισαχθούν με  τον  νέο νόμο – πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση, ο οποίος πρόκειται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα. Μια τέτοια τομή είναι η θεσμοθέτηση των Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας και η υποστήριξή τους με σημαντικά κονδύλια σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης. Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε ακόμη σε σειρά πρωτοβουλιών, που αναλαμβάνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την ανάπτυξη της καινοτομικής ικανότητας της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως είναι η συνεργασία στο πλαίσιο HE Innovate με τον ΟΟΣΑ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η νέα συνεργασία με την Ολλανδική Πρεσβεία, το Orange Grove και το Amsterdam Center for Entrepreneurship, αλλά και η συνέργεια με την πρωτοβουλία για την ανάπτυξη των TTOs, του Ιδρύματος Ωνάση και του Uni.Fund.

 

Ο κ. Χρίστος Δήμας, Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υπεύθυνος για την Έρευνα, την Καινοτομία και την Τεχνολογία, επεσήμανε ότι στρατηγική προτεραιότητα στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποτελεί η προώθηση ουσιαστικών εργαλείων και πολιτικών που συμβάλλουν στην ενίσχυση του εγχώριου οικοσυστήματος καινοτομίας. Σε αυτό το μίγμα πολιτικής για την ενίσχυση της Έρευνας εντάσσεται και η καλλιέργεια συνθηκών για την αποτελεσματική Μεταφορά Τεχνολογίας.  Η Μεταφορά Τεχνολογίας είναι η διαδικασία με την οποία μεταφέρεται η Τεχνολογία από τους Οργανισμούς και τις Ομάδες στις οποίες αναπτύσσεται, σε μια ευρύτερη γκάμα χρηστών που θα τη μετατρέψουν σε Προϊόντα & Υπηρεσίες. Στόχος της Πολιτείας είναι να δημιουργηθούν οι προοπτικές σύνδεσης της έρευνας των Ερευνητικών Κέντρων και των ΑΕΙ με την πραγματική οικονομία, γι’ αυτό και τα δύο συναρμόδια Υπουργεία βρίσκονται σε στενή συνεργασία.

 

Τη διεθνή διάσταση του θέματος παρουσίασαν στην εκδήλωση με σχετικές εισηγήσεις η Kαθηγήτρια Fazilet Vardar Sukan, Διευθύντρια του Sabanci University SUNUM Nanotechnology Research Center και μέλος του EPO Academy Advisory Board και ο Δρ. Αλέξανδρος Παπαδερός, Αναπληρωτής Διευθυντής του Γραφείου για την Έρευνα και την Καινοτομία του Technical University of Munich (TUM).

 

Η κα Vardar αναφέρθηκε στη συμβολή των ΤΤΟs στη δημιουργία κοινωνικο-οικονομικής προστιθέμενης αξίας μέσω της αξιοποίησης της έρευνας. Παρουσίασε την εξέλιξη  του ρόλου των ΤΤΟs, τονίζοντας ότι αυτά πλέον καλούνται να ανταποκριθούν συνδυαστικά στην προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας, την επιχειρηματική εκπαίδευση των ερευνητικών ομάδων, την ωρίμανση των ιδεών τους για την έξοδο στην αγορά, αλλά και τη σύνδεσή τους με τις επιχειρήσεις.

 

Αντίστοιχα ο κ. Παπαδερός αναφέρθηκε στο επιτυχημένο παράδειγμα του Technical University of Munich, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη δημιουργίας ενός οικοσυστήματος στο πλαίσιο του οποίου η ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα συνδέεται και συνεργάζεται με την αγορά, τις μεγάλες αλλά και τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Ανέλυσε επίσης τη δομή ενός ΤΤΟ και έκανε αναφορά στους δείκτες μέτρησης και αξιολόγησης του παραγόμενου έργου.

 

Στην εκδήλωση επίσης συμμετείχαν με εισηγήσεις ο Δρ. Πρόδρομος Τσιαβός, Διευθυντής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας στο Ίδρυμα Ωνάση, και ο κ. Κωνσταντίνος Λαύκας, Partner του Uni.Fund, οι οποίοι αναφέρθηκαν αντίστοιχα στην ανάπτυξη κατάλληλων ικανοτήτων για τη διαχείριση της Διανοητικής Ιδιοκτησίας από τα ΤΤΟs και τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ένα Tech Transfer Fund στην ενίσχυση της Μεταφοράς Τεχνολογίας.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο κ. Σπυρίδων Φλογαΐτης Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου, και ο κ. Ιωάννης Κατσογιάννης, Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

 

Από τις τοποθετήσεις των προσκεκλημένων ομιλητών προέκυψε ότι τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται μια σημαντική δυναμική για τη σύνδεση της έρευνας που παράγεται στην Ελλάδα με την αγορά και την πραγματική οικονομία, η οποία υλοποιείται -σε πολιτικό επίπεδο- με συνέργειες και πρωτοβουλίες των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Ανάπτυξης, αλλά και μέσω της ενεργοποίησης του ελληνικού οικοσυστήματος επιχειρηματικότητας. Ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν ήδη αξιοποιηθεί σε άλλες χώρες, διαμορφώνεται ένας διττός στόχος για τα Γραφεία Μεταφοράς Τεχνολογίας, τα οποία καλούνται: α) να προστατεύσουν και να αξιοποιήσουν τη διανοητική ιδιοκτησία, αυξάνοντας τον αριθμό των πατεντών που κατατίθενται, και  το ποσοστό αυτών που μετατρέπονται σε πραγματικά προϊόντα και υπηρεσίες που βγαίνουν στην αγορά και β) να στηρίξουν την ίδρυση τεχνοβλαστών και να προσφέρουν υπηρεσίες ωρίμανσης των ερευνητικών ιδεών και ομάδων και ανάπτυξης σχέσεων με την αγορά, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων και  τη σύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς και την πραγματική οικονομία.

 

Την εκδήλωση παρακολούθησαν περισσότεροι από 200 συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων Πρυτάνεις και μέλη των Διοικήσεων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Ερευνητικών Κέντρων της χώρας, μέλη της ευρύτερης ελληνικής πανεπιστημιακής και ερευνητικής κοινότητας και εκπρόσωποι φορέων που ενδιαφέρονται για τη Μεταφορά Τεχνολογίας και την ανάπτυξη δομών στήριξης της Επιχειρηματικότητας και της Καινοτομίας.

 

H πρωτοβουλία υποστηρίζεται από το Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το Ινστιτούτο για την Πνευματική Ιδιοκτησία και την Καινοτομία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου και την Ελληνική Ακαδημία Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

 

Σχετικά με το Uni.Fund 

To Uni.Fund ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2018 με προσανατολισμό στην καινοτομία (Innovation Window) και τη μεταφορά τεχνολογίας (Technology Transfer). Σκοπός του είναι η αξιολόγηση και χρηματοδότηση επιχειρήσεων σε pre-seed και seed στάδια που δραστηριοποιούνται στον χώρο της πληροφορικής, του ηλεκτρονικού επιχειρείν και στον ευρύτερο τεχνολογικό τομέα, καθώς και η ανάδειξη του δυναμικού προς επιχειρηματική αξιοποίηση που υπάρχει στα ελληνικά Πανεπιστήμια και τα Ερευνητικά Κέντρα. Το Fund συνεργάζεται στενά με τις υπάρχουσες δομές στήριξης της επιχειρηματικότητας (πανεπιστημιακά κέντρα επιχειρηματικότητας, θερμοκοιτίδες κλπ.) σε όλη την Ελλάδα στην αναζήτηση καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων ή επιχειρηματικών ιδεών που βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας. Το Uni.Fund δημιουργήθηκε μέσω του Υπερταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund), μια επενδυτική πρωτοβουλία του Ελληνικού Κράτους και του European Investment Fund (EIF). Στόχος του ΕquiFund είναι να διευκολύνει την πρόσβαση των μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση, με τη δημιουργία Κεφαλαίων Επιχειρηματικών Συμμετοχών στην Ελλάδα, σε συνεργασία με εξειδικευμένους ενδιάμεσους χρηματοδοτικούς φορείς. Στο κεφάλαιο που διαχειρίζεται το Uni.Fund, εκτός από το ΕquiFund, συμμετέχει η ομάδα διαχείρισης του fund, η Εθνική Τράπεζα, η Eurobank, ο όμιλος VivaWallet, το Ίδρυμα Ωνάση, καθώς και ιδιώτες επενδυτές.

 

 

Σχετικά με το Ίδρυμα Ωνάση

Επίκεντρο της αποστολής του Ιδρύματος Ωνάση ήταν και θα παραμείνει για πάντα ο άνθρωπος. Επενδύοντας από το 1975 στους τομείς του πολιτισμού, της υγείας και της παιδείας, δημιουργεί συνθήκες, αναζητά ιδέες και πυροδοτεί συζητήσεις που οδηγούν σε μία καλύτερη κοινωνία. Απελευθερώνοντας τις δυνάμεις και τα ταλέντα νέων ανθρώπων έχει προσφέρει περισσότερες από 7.000 υποτροφίες σε φοιτητές και ερευνητές, για μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ ενισχύει με συνέπεια την Ειδική Αγωγή. Ανέλαβε τη διαχείριση του Αρχείου Καβάφη, ώστε να διασφαλίσει την ελεύθερη πρόσβαση σε κοινό και ερευνητές. Συγκέντρωσε σπάνιες συλλογές και εκδόσεις βιβλίων, στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη. Κατασκεύασε και δώρισε στο ελληνικό Δημόσιο, το πρότυπο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο (ΩΚΚ) και συνεχίζει το κοινωφελές έργο στην υγεία με το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο (ΩΕΜΕΚ), απαντώντας σε μια επείγουσα ανάγκη της κοινωνίας για την ανάπτυξη του τομέα των μεταμοσχεύσεων στην Ελλάδα. Στον πυρήνα της πολιτιστικής δράσης του Ιδρύματος βρίσκεται η Στέγη που, από τον Δεκέμβριο του 2010, στηρίζει την ελληνική καλλιτεχνική δημιουργία, με παραγωγές και συμπαραγωγές θεάτρου, χορού, μουσικής, κινηματογράφου, εικαστικών, διεθνείς συνεργασίες, ανοιχτές συζητήσεις, ψηφιακές δράσεις και φεστιβάλ. Αναδεικνύοντας τη σημασία της σύγχρονης τέχνης και σκέψης, το Ίδρυμα Ωνάση πραγματοποιεί δράσεις και ξεκινάει συζητήσεις τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και στην Αμερική μέσα από τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό του Onassis USA (Νέα Υόρκη & Λος Άντζελες). Το Ίδρυμα Ωνάση πιστεύει στους ενεργούς πολίτες με τολμηρές ιδέες και αισιόδοξα όνειρα, αγκαλιάζοντας τη διαδικασία, την έρευνα, τη μελέτη, τον πειραματισμό, αλλά και την ελευθερία, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

In collaboration with:

Ignite Ideas II | Final Pitching Event

7 Δεκέμβριος 2020 - 3:52μμ

Ignite Ideas II: Ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση του προγράμματος ανοικτής καινοτομίας

Με επιτυχία συνεχίζεται για 2η χρονιά το πρόγραμμα Ignite Ideas, μια πρωτοβουλία της Nestlé Ελλάς με στόχο την ενδυνάμωση νεοφυών επιχειρήσεων και καινοτόμων ιδεών που υλοποιείται με την υποστήριξη του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το φετινό πρόγραμμα είναι αφιερωμένο στη Βιώσιμη Ανάπτυξη που αποτελεί βασικό πυλώνα δράσης και ανάπτυξης της Nestlé. H εταιρία υποστηρίζει τις συμμετέχουσες ομάδες στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού και την υλοποίηση της επιχειρηματικής τους ιδέας παρέχοντάς τους καθοδήγηση και εργαλεία που βασίζονται στην τεχνογνωσία, τη διεθνή εμπειρία και τη δραστηριότητά της στον πολύπλευρο τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης.

Στην πρώτη φάση του προγράμματος, τριάντα έξι επιχειρηματικές ομάδες υπέβαλλαν τις καινοτόμες προτάσεις τους σε θεματικούς τομείς που περιλαμβάνουν την κυκλική οικονομία στη συσκευασία προϊόντων, την εξοικονόμηση ενέργειας, τη μείωση σπατάλης τροφίμων, τη βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταφορές καθώς και την εκπαίδευση για την προστασία του περιβάλλοντος. Έπειτα από αξιολόγηση, στις επόμενες φάσεις του προγράμματος συνεχίζουν την πορεία τους οι εννέα πιο ώριμες ομάδες με στόχο την ολοκλήρωση και υλοποίηση της υπηρεσίας ή τους προϊόντος τους και την ανάπτυξη πιλοτικής εφαρμογής σε πραγματικό περιβάλλον.

Σε αυτήν την πορεία θα έχουν δίπλα τους ένα ευρύ δίκτυο ανθρώπων της Nestlé από διαφορετικά τμήματα, για να τις υποστηρίξουν, ο καθένας από τον τομέα του και με βάση τις ανάγκες που έχει κάθε ομάδα, στην επίτευξη του στόχου τους.

Ακολουθούν οι εννέα ομάδες που συνεχίζουν την πορεία τους στο Ignite Ideas: Cyclefi, Solmeyea, Coffee waste, think green!, Smarth-Prop, Nanoplasmas, EVOTROPIA, Spare.ly η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα του περιορισμού της σπατάλης τροφίμων, Nephele με εστίαση στην εκπαίδευση των αγροτών, PREDIVIS η οποία αναπτύσσει τεχνολογικές λύσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://igniteideas.gr/el/ 

Building Technology Transfer Event

30 Νοέμβριος 2020 - 2:20μμ

Building Technology Transfer and Acceleration Capacity in Greek Universities and Research Centers | Event 30.11.2020

Part 1

5:00-5:30

Technology Transfer support in Greek Universities and Research Centers

Effie Tsiotsiou, Executive Director & Director of Education at the Onassis Foundation
Vassilis Digalakis, Deputy Minister of Education responsible for Higher Education
Christos Dimas, Deputy Minister of Development and Investments responsible for Research and Technology

5:30-5:40 

Barriers and Drivers for Building Technology Transfer Capacity in Universities; an International Perspective


Prof. Dr. Fazilet Vardar Sukan, Director at Sabanci University SUNUM Nanotechnology Research Center, EPO Academy Advisory Board

5:40-5:50 

Structure, Responsibilities and Performance Monitoring of a Technology Transfer Office; the Case of TUM


Prof. Alexandros Papaderos, Deputy Head of the Office for Research and Innovation of the Technical University of Munich (TUM) & Head of TUM Patents and Licenses

5:50-6:00 

Capacity Building for IP Management


Spyridon Flogaitis, Director, European Public Law Organization (EPLO), Athens

Prodromos Tsiavos, Head of Digital and Innovation at Onassis Foundation, Director of the EPLO Institute for Intellectual Property and Innovation

6:00-6:10

Acceleration Support and the Role of a Technology Transfer Fund


Kostas Lafkas, Partner Uni.Fund

6:10-6:45

Panel Discussion and Q&A Session


Facilitators:

Ioannis Katsogiannis, President, Hellenic Industrial Property Academy (HIPA), Athens;

Katerina Pramatari, Partner Uni.Fund, Scientific Coordination ACEin, Athens University of Economics & Business

In collaboration with: Part 2 Διαγωνισμός Επιχειρηματικής Ιδέας ΟΠΑ, Βράβευση Νικητών

6:45-6:55

Χαιρετισμός – Η Στρατηγική του ΟΠΑ στο πεδίο της Επιχειρηματικότητας


Καθηγητής Δημήτρης Μπουραντώνης, Πρύτανης ΟΠΑ

6:55-7:30

Βράβευση και Παρουσιάσεις Νικητριών Ομάδων

Συντονισμός:

Δρ. Εριφίλη Χατζοπούλου, Μάνος Σοφικίτης, Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

ATHEX Innovation Program is on!

9 Νοέμβριος 2020 - 1:14μμ

Ξεκινάει το Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας του Χρηματιστηρίου Αθηνών (ATHEX Innovation): Πρόσκληση για Συμμετοχή

Το πρόγραμμα «ATHEX Innovation» (https://athex.innovationprogram.gr/el/) είναι μία νέα πρωτοβουλία του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με το Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Στόχος του προγράμματος είναι να αναδείξει νέες καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες, να πετύχει την ανταλλαγή νέων ιδεών και λύσεων που οδηγούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου και του ευρύτερου οικοσυστήματος της κεφαλαιαγοράς, καθώς και να υποστηρίξει τους συμμετέχοντες με εξειδικευμένη καθοδήγηση και εκπαίδευση ώστε να ενταχθούν με επιτυχία στο Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας του Χρηματιστηρίου.

 

Tο παρόν πρόγραμμα απευθύνεται:

 

  • Σε επιχειρηματικές ομάδες και νεοφυείς επιχειρήσεις (Startup – Entrepreneurial Stream) που αναπτύσσουν καινοτόμες ιδέες δίνοντας λύσεις σε σημαντικές προκλήσεις του ευρύτερου κλάδου του Χρηματιστηρίου και της Χρηματοοικονομικής Τεχνολογίας (Capital Market Infrastructure και Fintech).
  • Σε ερευνητικές ομάδες και ανεξάρτητους ερευνητές (Research Stream) που αναπτύσσουν μοντέλα και τεχνολογίες (στο πλαίσιο επιστημονικής έρευνας, διδακτορικού ή διπλωματικής εργασίας) που μπορούν να βρουν εφαρμογή στον ευρύτερο κλάδο του Χρηματιστηρίου και της Χρηματοοικονομικής Τεχνολογίας.
  • Σε ταλαντούχα άτομα και επιστήμονες (Graduate Talent Stream) με ισχυρό τεχνολογικό ή/και χρηματοοικονομικό υπόβαθρο που ενδιαφέρονται να αναπτύσσουν καινοτόμες υπηρεσίες και μοντέλα αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής.

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα:

 

  • να παρακολουθήσουν σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων και εργαστηρίων από εμπειρογνώμονες,
  • να συνεργαστούν με εξειδικευμένα στελέχη (ως μέντορες) του Χρηματοοικονομικού οικοσυστήματος και να πάρουν χρήσιμες συμβουλές,
  • να αναβαθμίσουν τη καινοτόμο δουλειά τους (π.χ. σε prototype) λαμβάνοντας εξειδικευμένη καθοδήγηση από την επιστημονική επιτροπή του προγράμματος.

 

Οι ανοικτές θεματικές ενότητες του προγράμματος αφορούν τον ευρύτερο τομέα του Capital Markets Infrastructure και FinTech και περιλαμβάνουν ενδεικτικά τα παρακάτω:

 

  • Big data analytics
  • Artificial intelligence applications
  • Blockchain applications
  • Software engineering tools/ low code automation
  • Cloud computing
  • Applied Mathematical models
  • Intelligence-driven Decision making
  • HPC – High performance computing

 

Οι δηλώσεις συμμετοχής πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά στο σύνδεσμο εδώ μέχρι και 30 Νοεμβρίου 2020.

 

Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, κ. Σωκράτης Λαζαρίδης:

«Τα χρηματιστήρια και οι κεφαλαιαγορές βρίσκονται πάντοτε στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής επανάστασης. Το ATHEX Group, επενδύοντας σημαντικά τα τελευταία τριάντα χρόνια στην τεχνολογία, έχει δημιουργήσει και διατηρεί μια σημαντικότατη τεχνογνωσία που ενσωματώνεται σε υποδομές και λογισμικό αιχμής καλύπτοντας όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μιας ανεπτυγμένης κεφαλαιαγοράς. Χαρακτηριστικό της ποιότητας της τεχνογνωσίας μας και των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που αναπτύσσουμε, αποτελεί η συνεχής διεύρυνση της πελατείας μας τα τελευταία χρόνια τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, καθώς και η παράλληλη επέκταση σε διαφοροποιημένες υποκείμενες αξίες όπως η ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο. Η παρούσα πρωτοβουλία, που γίνεται με τη πολύτιμη συμμετοχή του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στοχεύει στο να μοιραστούμε αυτή την πολυετή εμπειρία και τεχνογνωσία με τις δυναμικότερες επιχειρηματικές και ερευνητικές ομάδες καθώς και νέους επιστήμονες στο χώρο σε μια προσπάθεια ανάδειξης νέων καινοτόμων ιδεών που θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση της νέας ψηφιακής πραγματικότητας.»

 

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Κέντρο ACEin στο τηλέφωνο 210 8203827 ή στο e-mail acein@aueb.gr

Αίτηση Συμμετοχής | Omnichannel and Digital Transformation

3 Νοέμβριος 2020 - 5:29μμ

Back to main page

Κάντε την αίτηση σας για το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Omnichannel and Digital Transformation”

Κάντε την αίτηση σας Ημερομηνίες Διεξαγωγής

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

Άξονες

Omnichannel
Digital Transformation

Τρόπος Διεξαγωγής

Σύγχρονη Εκπαίδευση (60%)
Άσυγχρονη Εκπαίδευση (40%)

Κόστος Διεξαγωγής

130€

Πρόγραμμα 20.11.2020

Σύγχρονη εκπαίδευση

  • Design effective omnichannel and ecommerce Strategies, Γιάννης Παπίδης- Chief Technology and Business Change Officer, Dixons South‑East Europe
  • Digital Marketing Tools - Σ. Ηλιάκης - CEO SLEED

.

Ασύγχρονη Εκπαίδευση

  • Digital Innovation and Digital Transformation, Καθ. Γ. Δουκίδης, Διευθυντής ELTRUN

  • Case Study: MyMarket- Omnichannel Strategy
27.11.2020

Σύγχρονη εκπαίδευση

  • Digital Transformation, Σ. Μυλωνάς-Founder ΚΡΑΤΑΙΟΝ Consulting
  • Digital Innovation, Κ. Πραματάρη- Αν. Καθηγήτρια ΟΠΑ / ELTRUN


Ασύγχρονη εκπαίδευση

  • Study the market- Competitors and Consumers, Δρ. Κ. Φραϊδάκη- eCommerce Coordinator, ELTRUN

 

  • Case Study: Nestle- Digital Transformation

Επικοινωνία

Κα. Ελένη Κολιολιού, ekolioliou@aueb.gr / eltrun@aueb.gr

Κα. Ζωή Τσαγκρασούλη, info@ecr.gr

COSMOTE – ELTRUN Survey

3 Νοέμβριος 2020 - 4:07μμ

Back to main page

Έρευνα COSMOTE & ELTRUN για -πρώτη φορά- τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα

Οι ψηφιακά ώριμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε καλύτερη θέση να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις του COVID-19

-48% περισσότερες τηλεφωνικές παραγγελίες και online πωλήσεις & 50% αύξηση της τηλεργασίας δήλωσαν οι ΜμΕ που αξιοποίησαν την τεχνολογία την περίοδο του COVID-19

Αυξημένη το 2020 η χρήση των e-shops, digital campaigns, εργαλείων τηλεδιάσκεψης, συστημάτων CRM & IoΤ από τις ΜμΕ, που όμως συχνά καταφεύγουν σε ερασιτεχνικές λύσεις

22 Σεπτεμβρίου 2020

Στα πρώτα στάδια ψηφιακής ανάπτυξης βρίσκεται το 50% των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που εκπόνησε το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της COSMOTE. Η έρευνα, που διεξήχθη[1] πανελλαδικά το 2019 και, στη συνέχεια, το 2020, σε συνολικά ~1.500 επιχειρήσεις όλων των κλάδων[2], καταγράφει και τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης στις ελληνικές επιχειρήσεις, αποκαλύπτοντας ότι 8 στις 10 ΜμΕ αναγκάστηκαν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους και μάλιστα, 1 στις 3 ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία της, ενώ το 70% αξιοποίησε τις ψηφιακές τεχνολογίες για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του COVID-19.  

 

Η έρευνα του ELTRUN για πρώτη φορά εστιάζει στις ελληνικές επιχειρήσεις με 1-50 εργαζόμενους  και δημιουργεί τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, προκειμένου να καταγράψει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ, με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εφαρμογών και υποδομών: website, e-shop, social media, ψηφιακές καμπάνιες, cloud υποδομές, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας, ERP, CRM και IoT συστήματα

 

 

[1] Η έρευνα διεξήχθη με τη μέθοδο τηλεφωνικών συνεντεύξεων, τον Ιούλιο του 2019 (σε δείγμα 1000 επιχειρήσεων) και τον Ιούλιο του 2020 (σε δείγμα 500 επιχειρήσεων). 

[2] Εμπόριο, μεταποίηση, επαγγελματίες-επιστήμονες, τουρισμός-εστίαση, υπηρεσίες, τεχνικές εταιρείες κ.ά.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, καθώς αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου των επιχειρήσεων. Η μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή και η υιοθέτηση των κατάλληλων «έξυπνων» εργαλείων, είναι για τις επιχειρήσεις αυτές ζήτημα επιβίωσης, κάτι που φάνηκε ακόμη πιο ξεκάθαρα κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Στην COSMOTE θέλουμε να είμαστε δίπλα τους, στηρίζοντας την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και την ψηφιακή πρόοδο της χώρας. Έτσι προέκυψε η ανάγκη για αυτή την έρευνα, που παρουσιάζει σημαντικά ποσοτικά στοιχεία και αναδεικνύει την ανάγκη των ΜμΕ -που πλέον αναγνωρίζουν τη σημασία των ψηφιακών εργαλείων- για υποστήριξη. Μαζί με το ELTRUN, φιλοδοξούμε να επαναλαμβάνουμε την έρευνα κάθε 2 χρόνια, καταγράφοντας την πρόοδο των ελληνικών επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά στο ψηφιακό τους ταξίδι

Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής Εnterprise & Business Marketing & CRM του Ομίλου ΟΤΕ

Βελτιωμένη το 2020 η χρήση των ψηφιακών Μέσων από τις ΜμΕ, αλλά συχνά επιλέγουν ερασιτεχνικές λύσεις

Βελτιωμένη εμφανίζεται η χρήση των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ το 2020, και κυρίως όσον αφορά στα e-shops (+18%), τις digital καμπάνιες (+18%), τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης (+20%), τα συστήματα CRM (+26%) και IoT (+70%). Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις έχουν επιλέξει ερασιτεχνικές λύσεις, κυρίως λόγω έλλειψης πόρων.    

 

Αναλυτικά κάποια από τα ευρήματα που ανέδειξε η έρευνα:

 

  • Το 70% των ελληνικών ΜμΕ διαθέτει εταιρικό website, ωστόσο 1 στις 3 το έχει στήσει ερασιτεχνικά.
  • Ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει το 17% των επιχειρήσεων, με το 48% εξ’ αυτών να καταγράφει σημαντική αύξηση στη χρήση το 2020.
  • Το 36% των ΜμΕ έχει ‘τρέξει’ ψηφιακή καμπάνια προώθησης -όμως μόλις το 17% με τη βοήθεια επαγγελματία-, ενώ τα social media είναι σημαντικό μέσο προώθησης & επικοινωνίας για 2 στις 3 επιχειρήσεις.
  • Το τηλεφωνικό κέντρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας για 1 στις 2 επιχειρήσεις, ενώ εμφανίζεται μια μικρή τάση για χρήση cloud based κέντρων (στο 10% των χρηστών).
  • 20% αυξημένη εμφανίζεται η χρήση των λύσεων τηλεδιάσκεψης το 2020, κυρίως λόγω του COVID-19, με τις πλατφόρμες Skype, Zoom & Microsoft Teams να είναι οι δημοφιλέστερες.
  • Το 40% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν συστήματα CRM (Customer Relationship Management), για την ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών τους, ενώ αυξημένη (στο 43% των ΜμΕ) εμφανίζεται το 2020 η χρήση ERP (Enterprise Resource Planning) συστημάτων, για τη διαχείριση όλων των λειτουργιών μίας επιχείρησης.
  • Η ψηφιακή ασφάλεια θεωρείται σημαντική για το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Όμως 9 στις 10 επιλέγουν απλά antivirus για σταθερές συσκευές.
  • Η χρήση servers είναι αρκετά διαδεδομένη στις μικρότερες επιχειρήσεις, με 1 στις 2 ΜμΕ να διαθέτει κεντρικό server. Μάλιστα, το 25% των χρηστών έχει επιλέξει cloud server.
  • Αυξημένη είναι το 2020 η χρήση IoT. To 22% των ΜμΕ δηλώνει ότι χρησιμοποιεί IoT συστήματα, όμως η χρήση είναι απλή, αφού το 80% αφορά την παρακολούθηση χωρών. Πολύ λίγες ΜμΕ αναζητούν προχωρημένες λύσεις (energy, asset management, κ.ά.)

Με βάση την κατάταξη στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, 1 στις 2 ελληνικές ΜμΕ σήμερα βρίσκεται στα πρώτα στάδια ωριμότητας (Elementary, Basic), ενώ μόλις 1 στις 8 κατατάσσεται σε προχωρημένο στάδιο (Advanced) και καμία στο ιδεατό (Ideal). 

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που, με πρωτοβουλία της COSMOTE, προχωρήσαμε σε αυτή την έρευνα, καταγράφοντας το ψηφιακό προφίλ των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Έχοντας ως ορόσημο την πανδημική κρίση και τον νέο δείκτη που προτείνουμε για την ψηφιακή ετοιμότητα των ΜμΕ, θεωρούμε ότι τα συγκριτικά αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα, για όλους τους παράγοντες της αγοράς

Γεώργιος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής ELTRUN

Σχολιάζοντας δε τα αποτελέσματα, ο κ. Δουκίδης πρόσθεσε: 

Είναι σαφές από τα ευρήματα της έρευνας, ότι η ψηφιακή ωριμότητα κάποιων ΜμΕ λειτούργησε ως ανάχωμα στις καταστροφικές συνέπειες της κρίσης. Οι επιχειρήσεις που είχαν ήδη υιοθετήσει ψηφιακά εργαλεία πριν την επέλαση του COVID-19, κατάφεραν να ανακάμψουν πιο εύκολα και σε μεγαλύτερο βαθμό.

Γεώργιος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής ELTRUN

Οι ψηφιακά πιο ώριμες ΜμΕ αξιοποίησαν αποτελεσματικότερα την τεχνολογία για να ξεπεράσουν τα προβλήματα λόγω COVID-19

Το 80% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα επηρεάστηκε σημαντικά από την κρίση του COVID-19, όπως αναδεικνύει η έρευνα του ELTRUN. Συγκεκριμένα:

 

  • το 21% των επιχειρήσεων αναγκάστηκε να κλείσει μέρος τμημάτων/υποκαταστημάτων,
  • το 16% διεκπεραίωνε την πλειονότητα των εργασιών απομακρυσμένα,
  • το 17% κατέγραψε μείωση πωλήσεων/συναλλαγών,
  • ενώ το 37% των ΜμΕ αναγκάστηκε να προχωρήσει σε πλήρη αναστολή λειτουργίας.

 

Σήμερα, μόνο 6 στις 10 ΜμΕ δηλώνουν ότι έχουν επανέλθει πλήρως στην προ-COVID κατάσταση λειτουργίας τους.  

 

Η πλειονότητα, πάντως, των επιχειρήσεων (7 στις 10) δηλώνουν ότι αξιοποίησαν περισσότερο τις ψηφιακές τεχνολογίες προκειμένου να επιστρέψουν στην κανονικότητα, σύμφωνα με την έρευνα. Συγκεκριμένα, αναφέρουν* αύξηση στις τηλεφωνικές παραγγελίες (48%) και τις διαδικτυακές πωλήσεις (48%), αλλά και ενίσχυση της τηλεργασίας (50%).

*Η κατανομή ποσοστών αφορά το μέρος του δείγματος που διέθετε την εκάστοτε ψηφιακή υποδομή.

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι ένα ποσοστό 8% των ΜμΕ δηλώνει ότι σήμερα βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από πριν την έναρξη της κρίσης.

 

Στόχος της COSMOTE είναι τα ευρήματα της έρευνας να αξιοποιηθούν, ώστε να ενισχυθεί η θετική της συνεισφορά στην ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, πάντα με όχημα την τεχνολογία και την καινοτομία.      

 

Όλα τα ευρήματα της έρευνας, καθώς και πρωτοβουλίες, δράσεις και προτάσεις της COSMOTE για την στήριξη των ΜμΕ αναλυτικά στο: growyourbusiness.gr

Back to main page