aceinnews

Εγγραφή στο Ροή aceinnews aceinnews
Athens Center for Entrepreneurship and Innovation.
Ενημερώθηκε: πριν από 16 ώρες 59 λεπτά

Mapping the Startup Ecosystem

20 Ιούλιος 2020 - 11:08πμ
Χαρτογράφηση του οικοσυστήματος των startups μέσα στην κρίση Recent Posts Mapping the Startup Ecosystem Carma Team Blog Inagros Team Blog Mamakita Team Blog NUP Team Blog Categories Πως γεννήθηκε η ιδέα για την καταγραφή των startups?

Η έρευνα σχετικά με την επιχερηματικότητα είχε ξεκινήσει πιο νωρίς. Στην αρχή ασχοληθήκαμε με την ελληνοκινεζική επιχειρηματικότητα προσπαθώντας να σκιαγραφήσουμε την επιχειρηματική κουλτούρα των 2 χωρών. Μετά την παρουσίαση αυτής της έρευνας σε ένα συνέδριο, συνειδητοποιήσαμε ότι θα είχε ενδιαφέρον να εμβαθύνουμε περισσότερο σε αυτό το πεδίο και συγκεκριμένα να στρέψουμε την προσοχή μας στην Ελλάδα. Τότε η συζήτηση γύρω από τη νεοφυή επιχειρηματικότητα ήταν σε πρώιμα στάδια, οπότε ξεκινήσαμε να αξιολογούμε τι άλλο έχει γραφτεί γύρω από την ελληνική startup σκηνή. Βλέποντας ότι υπάρχει ένα κενό και μια έλλειψη πληροφόρησης συζητήσαμε ότι ίσως να έχει ενδιαφέρον να γίνει μια πρώτη καταγραφή των κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών των startups που έχουν συμμετάσχει σε ελληνικές θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας. Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε..

Πείτε μας με λίγα λόγια τι πραγματεύεται η έρευνα?

Η έρευνα βασίζεται σε μια μοναδική βάση δεδομένων, η οποία δημιουργήθηκε από το μηδέν και περιέχει 16 βασικούς κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες για 443 ιδρυτές και 255 startups που έχουν περάσει από διαδικασία incubation την κρίσιμη περίοδο 2010-2016 – μια περίοδο όπου η οικονομική κρίση στην Ελλάδα ολοένα και αυξανόταν. Στόχος ήταν να γίνει μια κύρια χαρτογράφηση των βασικών χαρακτηριστικών αυτού του νεοσύστατου οικοσυστήματος και των παραγόντων που το διέπουν και με τη συνδρομή 2 ερευνητικών προγραμμάτων του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του ΟΠΑ η έρευνα μπόρεσε να ξεκινήσει δυναμικά και να παρουσιαστεί στην πορεία σε διάφορα συνέδρια επιχειρηματικότητας σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Όπως φάνηκε μέσα από την έρευνα το οικοσύστημα αυτό ήταν ευέλικτο και ανταποκρίθηκε έγκαιρα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες αυτής της επταετούς περιόδου. Συνοπτικά σκιαγραφήσαμε το προφίλ του επιχειρηματία, ο οποίος ήταν κατά βάση νέος, μορφωμένος, κοσμοπολίτης και με ένα συνδυασμό δεξιοτήτων. Αντίστοιχα, το προφίλ των startups έδειχνε ότι εκείνες αποτελούνταν σε μεγάλο βαθμό από high-tech δραστηριότητες και μεθόδους παραγωγής, το B2C ήταν σε σημαντικό βαθμό -χωρίς βέβαια να απουσιάζει και το B2B- καθώς επίσης και περίπου 1 στα 10 startups είχε έδρα στο εξωτερικό. Τέλος, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία και τις ευρύτερες προσδοκίες για να τεθούν ορισμένα ζητήματα σε ένα πλαίσιο πολιτικής σχετικά με το οικοσύστημα των startups αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, η συγκεκριμένη έρευνα εξετάζει και τα ειδικά χαρακτηριστικά δύο υποομάδων: των «επιζώντων» και «εκείνων που είχαν πελάτες στο εξωτερικό».

Ποιες ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε κατά τη διάρκεια της συγγραφής της?

Ένα βασικό πρόβλημα ήταν η συλλογή των στοιχείων, δεδομένου ότι δεν υπήρχε κάποια ενιαία πηγή που να παρέχει αυτή την πληροφορία, με αποτέλεσμα να ξεκινήσουμε την πρωτογενή συλλογή αυτών των δεδομένων. Έπίσης και σε επίπεδο θεωρητικής προσέγγισης, η δημιουργία του ερωτηματολογίου σε σχέση με τη διεθνή βιβλιογραφία, όπου κληθήκαμε να βρούμε το συνδυασμό που κάλυπτε τις ανάγκες της έρευνας. Η αρχή ήταν αρκετά δύσκολη, οι διαφωνίες πολλές, δεδομένου ότι υπήρχαν αρκετές διαφορετικές προσεγγίσεις για την κατηγοριοποίηση των στοιχείων, οι απαντήσεις στα ερωτηματολόγια λίγες και μια συνεχόμενη ανάγκη σύγκρισης των αποτελεσμάτων από διαφορετικά μέσα ενημέρωσης με στόχο να εξασφαλισθεί στο μέγιστο η εγκυρότητα της πληροφορίας.

Η γέννηση ενός νέου επιχειρηματικού οικοσυστήματος στην Ελλάδα.
Ένα μικρό θαύμα.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα και οι στόχοι που έχετε θέσει?

Έχουμε ήδη ξεκινήσει να προσθέτουμε στη βάση δεδομένων που έχουμε περισσότερες startups με στόχο να εξασφαλίσουμε ότι τα συμπεράσματα μας είναι περισσότερο αντιπροσωπευτικά, αλλά και με στόχο να εξετάσουμε περισσότερες συσχετίσεις με χρήση αναβαθμισμένης στατιστικής και οικονομετρίας, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο την εισαγωγή μιας πολυσχιδούς προσέγγισης στην ανάλυση των μεταβλητών που θέλουμε να εξετάσουμε.

Ποια είναι η ομάδα?

Η βασική ομάδα αποτελείται από 2 άτομα, αλλά θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε πάλι και όσα άτομα μας βοήθησαν/στήριξαν σε όλη αυτή την προσπάθεια. Ευχαριστούμε θερμά τον Data Scientist Σπύρο Παρασκευά για την ανάλυση του (ενότητα 7). Ευχαριστούμε επίσης τη Δρ. Αγγελική Καραγιαννάκη για τη στήριξη της. Τέλος, ευχαριστούμε την Μάρα Βιδάλη και τον Ηλία Αρβανιτάκη για την πολύτιμη ερευνητική υποστήριξη.

Ιωάννα Σαπφώ Πεπελάση: είναι Ομότιμη Καθηγήτρια στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου και διευθύνει το πρόγραμμα της ιστορίας της επιχειρηματικότητας και των θεσμών και το πρόγραμμα της χαρτογράφησης του οικοσυστήματος των νεοφυών επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας στην διάρκεια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης. Η τρέχουσα έρευνα της εστιάζει επίσης στην διασύνδεση μεταξύ της ανάδυσης του εταιρικού τομέα και της οικονομικής ανάπτυξης στην Ελλάδα  και τα χαρακτηριστικά του νέου επιχειρείν που αναδύεται σήμερα.  Έχει συνεπιμεληθεί τρεις διεθνείς τόμους για την ιστορία της επιχειρηματικότητας. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διάφορα θέματα οικονομικής ιστορίας και ιστορίας της επιχείρησης (18ος-21ος) σε διεθνή περιοδικά με κριτές. Επίσης, έχει οργανώσει διεθνή συνέδρια και έχει διατελέσει  κριτής και μέλος Editorial Βoard διεθνών περιοδικών καθώς και μέλος του ΔΣ της European Business History Association και της  European Association of Evolutionary Political Economy. Είναι μέντορας στο Athens Center of Entrepreneurship and Innovation στο ΟΠΑ. Έχει συμμετάσχει στο πρώτο MOOC (massive open online course) στην Ελλάδα με τίτλο “ Beyond Silicon Valley: The Greek Story”. Έχει διατελέσει μέλος των ΔΣ του ΚΕΠΕ και της Κρατικής Σχολής Χορού.  Είναι μέλος του Advisory Board του Fashion Revolution Greece. Επίσης είναι η εμπνεύστρια και συνιδρύτρια του TAKEOFFGREECE  (2014-2018).

Γιάννης Μπέσης: Εργάζεται ως Business Analyst στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Νέων Αγορών και Διεθνών Δραστηριοτήτων του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Έχει ασχοληθεί έντονα με την επιχειρηματικότητα ως Ιδρυτικό μέλος του οργανισμού επιχειρηματικότητας Mindspace και μέσω της συμμετοχής του σε διάφορους διαγωνισμούς και δράσεις επιχειρηματικότητας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Σπούδασε Οικονομικά στο ΟΠΑ και μιλά Αγγλικά, Κινέζικα και Γερμανικά.

Που μπορούμε να βρούμε την έρευνα σας?

Η έρευνα μας είναι διαθέσιμη στο κοινό και μπορείτε να τη βρείτε εδώ

TagsInterview

Nestlé Ελλάς – Acein | Πρόγραμμα Ignite Ideas II

12 Ιούνιος 2020 - 5:43μμ

Η Nestlé Ελλάς και το Κέντρο ACEin του ΟΠΑ διοργανώνουν για δεύτερη χρονιά το πρόγραμμα Ignite Ideas

Το πρόγραμμα Ignite Ideas διοργανώνεται για δεύτερη φορά με πρωτοβουλία της Nestlé Ελλάς και υλοποιείται με την υποστήριξη του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στόχος του προγράμματος είναι να υποστηριχθούν καινοτόμες προτάσεις με στόχο να υλοποιηθούν πιλοτικά σε πραγματικό περιβάλλον μέσω καθοδήγησης, του κατάλληλου επιχειρηματικού μοντέλου και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν επιχειρηματικές και ερευνητικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στους τομείς του περιβάλλοντος, της ενέργειας, της κλιματική αλλαγής, της βιώσιμης ανάπτυξης και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Πιο συγκεκριμένα, οι θεματικοί τομείς του προγράμματος είναι:

● Διαχείριση, ανακύκλωση ή/και επαναχρησιμοποίηση υλικών, συσκευασιών και απορριμμάτων (στάδια κυκλικής οικονομίας)
● Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας για το περιβάλλον
● Βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα και μεταφορές
● Ανοιχτή θεματική ενότητα σε σχέση με το περιβάλλον

Οι συμμετέχοντες, εφόσον διακριθούν, θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν σημαντική υποστήριξη και καθοδήγηση από εξειδικευμένα στελέχη της Nestlé και του Κέντρου ACEin σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος, με στόχο την ανάπτυξη και υλοποίηση της ιδέας τους σε πραγματικό περιβάλλον.

Οι αιτήσεις συμμετοχής πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά εδώ μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Κέντρο ACEin στα τηλέφωνα 210 8203827/6988192275 ή στο e-mail acein@aueb.gr.

Σχετικά με τη Nestlé
Η Nestlé είναι η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ροφημάτων παγκοσμίως. Με παρουσία σε 189 χώρες σε όλο τον κόσμο και 308.000 εργαζομένους, ο Όμιλος δεσμεύεται σε έναν σκοπό: να ενισχύσει την ποιότητα ζωής και να συνεισφέρει σε ένα πιο υγιές μέλλον. Η Nestlé προσφέρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών για τους ανθρώπους και τα κατοικίδιά τους για κάθε στάδιο της ζωής τους. Οι περισσότερες από 2.000 μάρκες της περιλαμβάνουν από προϊόντα με παγκόσμια αναγνώριση όπως ο Nescafé ή η Nespresso μέχρι αγαπημένες τοπικές μάρκες, όπως ο ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος και το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή. Η στρατηγική για Διατροφή, Υγεία και Ευεξία οδηγεί την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας. Τα κεντρικά γραφεία του Ομίλου Nestlé βρίσκονται στην ελβετική πόλη Vevey, όπου η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από 150 χρόνια.

Για περισσότερες πληροφορίες
Nestlé Ελλάς
E-mail: eleni.stefanidou@gr.nestle.com
Τηλ. 210 6884111
https://www.nestle.gr/

11th Youth Entrepreneurship School | Going Digital

18 Μάιος 2020 - 11:44πμ

Το 11ο Θερινό Σχολείο Επιχειρηματικότητας | YES Program 2020 γίνεται Digital

 

Με προτεραιότητα στην προστασία των μαθητών και με αίσθημα ευθύνης στη συλλογική εθνική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του Covid-19, η ομάδα του ACEin και του Θερινού Σχολείου Νεανικής Επιχειρηματικότητας YES 2020, συνεχίζει να στηρίζει τη νεανική επιχειρηματικότητα, προσπαθώντας να διατηρήσει την ίδια ποιότητα υπηρεσιών και εμπειριών όπως πάντοτε.

Σε αυτό το πλαίσιο, το 11ο σε συνέχεια Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας – Youth Entrepreneurship Summer School (YES 2020) θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά φέτος ηλεκτρονικά μεταξύ των ημερομηνιών: 1 – 10 Ιουλίου 2020.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου, οι οποίοι θα λάβουν υποτροφία μετά από επιλογή μέσω εξέτασης τύπου GMAT. Η εξέταση αυτή θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως στις 28/06/2020. Οι υποτροφίες υποστηρίζονται με την ευγενική χορηγία εταιρειών από όλη την Ελλάδα. Όσοι μαθητές ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους εδώ μέχρι τις 10 Ιουνίου 2020.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη σελίδα του προγράμματος: yes.aueb.gr ή να στείλετε ένα e-mail στο yes@aueb.gr ή ακόμα και να καλέσετε στο τηλέφωνο 6988192275.

12th ennovation competition Finals and Awards Ceremony

6 Μάιος 2020 - 11:52πμ

Σημαντικά βραβεία για τις επιχειρηματικές & ερευνητικές ομάδες του 12ου Δια-Πανεπιστημιακού Διαγωνισμού, Ennovation

Την Πέμπτη, 30 Απριλίου 2020 πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά οι τελικές παρουσιάσεις και η βράβευση των επιχειρηματικών και ερευνητικών ομάδων που συμμετείχαν στον 12ο Δια-Πανεπιστημιακό Διαγωνισμό Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας, ennovation 2019  που υποστηρίζεται από 20+ Πανεπιστήμια σε Ελλάδα και Κύπρο.

Οι 17 ομάδες των Entrepreneurship, Research και Young Entrepreneurship Streams παρουσίασαν τις επιχειρηματικές τους προτάσεις και την πρόοδό τους μέσα από τη συμμετοχή τους στην 8μηνη διαδικασία επιτάχυνσης (virtual acceleration process) του διαγωνισμού. Έξι (6) από τις ομάδες βραβεύθηκαν με χρηματικά βραβεία ύψους 11.000 ευρώ που θα τους δώσουν το έναυσμα να προχωρήσουν περαιτέρω στην υλοποίηση της ιδέας τους. Τα φετινά βραβεία απονεμήθηκαν στις παρακάτω ομάδες:

The Technology Innovation Awards

1ο βραβείο στην ομάδα LANGaware: Αφορά μια καινοτόμα εφαρμογή που έρχεται να καλύψει τo τεκμηριωμένo κενό στη διάγνωση και παρακολούθηση του Αλτσχάιμερ, καθώς μπορεί να προσφέρει εύκολη, προσιτή, ακριβή και πρώιμη διάγνωση της νόσου με τεχνικές μηχανικής μάθησης και αναγνώρισης φωνής.

2ο βραβείο στις ομάδες:

Coffeco:Αφορά μια λύση που αξιοποιεί τα οργανικά υπολείμματα του καφέ και απομονώνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που κρύβονται μέσα τους. Οι γνωστές πολυφαινόλες έχουν μεγάλη ζήτηση από τις βιομηχανίες τροφίμων και καλλυντικών καθώς τις χρησιμοποιούν σαν φυσικά συντηρητικά και ενισχύουν την αντιοξειδωτική τους δράση.

Narralive: Προσφέρουν τα SurroundStories, μία καινοτόμο μορφή MixedReality τεχνολογίας και εμπειριών που μέσω του 3d ήχου φέρνουν ένα διαδραστικό κόσμο ιστορίας στο χώρο γύρω μας τον οποίο επηρεάζουμε με τη φωνή και τις κινήσεις μας.

The Entrepreneurial Impact Awards

1ο βραβείο στην ομάδα Oliveex: Αφορά μία τεχνολογική λύση IoT που χρησιμοποιεί αισθητήρες και συσκευές ανίχνευσης, πλήρως ασύρματη που είναι 24/7 συνδεδεμένη σε δεξαμενές αποθήκευσης, συλλέγοντας δεδομένα για την ασφάλεια των ζυμωμένων τροφίμων.

2ο βραβείο στην ομάδα enchatted: Πρόκειται για μία λύση που προσφέρει ολοκληρωμένες δοκιμές και αξιολόγηση για διεπαφές, όπως chatbots και εφαρμογές φωνής.

The Young Entrepreneurship Award

Oqullar: Αφορά μία 3D & Augmented Reality εφαρμογή που μέσα από τη δημιουργία διαδραστικού περιεχομένου γεφυρώνει το κενό μεταξύ ψηφιακού και πραγματικού κόσμου παρέχοντας μοναδικές και διαδραστικές αγοραστικές εμπειρίες.

Στην 22μελή κριτική επιτροπή ειδικών και επενδυτών συμμετείχαν, εκπρόσωποι των τριών funds του Innovation Window, Metavallon VC, Uni.Fund και Velocity Partners, εκπρόσωποι της επιστημονικής επιτροπής από τα συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια, καθώς και στελέχη και εκπρόσωποι από τον επιχειρηματικό κόσμο, όπως: ο Αρσένης Σπύρος, Συντονιστής προγράμματος του NBG Business Seeds, ο Κώστας Γκόγκος, Digital & Innovation Services, IT&T του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, η Βερονίκη Ζέρβα, Community Engagement and Expansion Lead του Reload Greece, ο Γιάννης Κορδώνης, Retail Innovation Manager της Cardlink, η Μαρία Λεοντίου, Head of Innovation Center της Eurobank, ο Ιωάννης Μεθόδιος, ΚΕΜΕΛ, ο Αντώνης Παπαδόπουλος, Project Manager, Athens Digital Lab, η Πόλυ Παλαιογέωργου, Process Improvement Director, OTE Group, ο Σιέμος Βασίλης, Υπεύθυνος Λειτουργίας Επιχειρηματικού Επιταχυντή «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ», ΕΚΠΑ, ο Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market and YouTube Greece, Cyprus & Malta της Google, ο Βασίλης Τραπεζάνογλου, Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος του Κέντρου Υπηρεσιών Ψηφιακής Καινοτομίας και ο Στέφανος Φαλκονάκης, Director of Marketing & Digital της Insurance Market.

Φέτος, οι Χρυσοί Χορηγοί του διαγωνισμού είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Cardlink, η Eurobank και η Unilever.

 

Επίσης, το διαγωνισμό ενισχύουν ως Χορηγοί η COSMOTE, η insurancemarket και η PEOPLECERT. Ακόμη, το NBG Business Seeds έδωσε την ευκαιρία στην ομάδα Oliveex να περάσει απευθείας στη 2η φάση του «Διαγωνισμoύ Καινοτομίας και Τεχνολογίας» συνοδευόμενη από ένα tablet, το Reload Greece έδωσε τη δυνατότητα στην ομάδα Aithra να συμμετέχει στο πρόγραμμα επιτάχυνσης Young Entrepreneurs Programme, το Κέντρο «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ έδωσε τη δυνατότητα στις ομάδες CarmaShare, LANGaware και Narralive να υποστηριχθούν από το πρόγραμμα επιτάχυνσής του, το Κέντρο ACEin έδωσε στις ομάδες LANGaware, Oliveex  και Oqullar τη δυνατότητα για συστηματική καθοδήγηση, υποστηρικτικές υπηρεσίες, coaching και φιλοξενία για 6 μήνες και τέλος, η PEOPLECERT παρείχε τη δυνατότητα σε όλα τα μέλη των νικητριών ομάδων να επωφεληθούν από μία μεγάλη γκάμα πιστοποιήσεων της εταιρίας.

Χρυσοί Χορηγοί Χορηγοί Υποστηρικτές