Κάνοντας… simpler τις οnline αγορές

Ένα επιχειρηματικό success story που γεννήθηκε στα χρόνια της πανδημίας


Οι ιδρυτές της πλατφόρμας Simpler Σπύρος Μανδέκης, Ράνια Λάμπρου και Αλέξανδρος Κυριακόπουλος

 

Τη συνταγή επιτυχίας της Simpler, τους επόμενους στόχους αλλά και τα εμπόδια που αντιμετώπισε περιγράφει στην OΠΑ News η κυρία Ράνια Λάμπρου, συνιδρύτρια και CEO της καινοτόμου πλατφόρμας και απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Πώς και πότε γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία της πλατφόρμας Simpler;

Η ιδέα για τη Simpler γεννήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν παρατήρησα πόσο δύσκολη και κατακερματισμένη ήταν η εμπειρία του checkout στις περισσότερες e-commerce πλατφόρμες. Ως καταναλώτρια, έβρισκα κουραστικό να επαναλαμβάνω συνεχώς τα ίδια βήματα σε κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ ως επιχειρηματίας έβλεπα τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι έμποροι στην απόκτηση και διατήρηση πελατών. Έτσι, το 2020 ξεκίνησα να δουλεύω πάνω στη Simpler, με στόχο να δημιουργήσω μια λύση που αφαιρεί τις τριβές και προσφέρει μια πραγματικά απρόσκοπτη εμπειρία αγοράς.
 

Ποια είναι η σημαντική καινοτομία που τη διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

Η βασική καινοτομία της Simpler είναι ότι προσφέρει ταχύτητα και απλότητα στο checkout, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της χαμηλής μετατροπής (conversion) στα e-commerce καταστήματα. Αντί να ζητάει από τους χρήστες να δημιουργήσουν λογαριασμό και να εισάγουν κάθε φορά τα στοιχεία τους, η Simpler δημιουργεί ένα μοναδικό shopping identity για τον κάθε καταναλωτή, επιτρέποντας του να ολοκληρώνει αγορές με ένα κλικ σε όλα τα καταστήματα που συνεργάζονται με εμάς.

Επιπλέον, η Simpler δεν είναι απλώς ένα payment method, όπως πολλές άλλες λύσεις checkout, αλλά μια πλήρης πλατφόρμα που συνδέει τον χρήστη με τον έμπορο, επιτρέποντας στους εμπόρους να αποκτήσουν πολύτιμα first-party data και να μετατρέψουν τους αγοραστές σε επαναλαμβανόμενους πελάτες.
 

Ποιοι είναι οι στόχοι σας και τα επόμενα βήματα;

Η Simpler αναπτύσσεται ταχύτατα και αυτήν τη στιγμή εστιάζουμε στην επέκταση της πλατφόρμας στην Ευρώπη. Στόχος μας είναι να εδραιωθούμε ως η κορυφαία λύση checkout για e-commerce merchants, αυξάνοντας την υιοθέτηση της πλατφόρμας από μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις. Παράλληλα, δουλεύουμε πάνω σε νέες λειτουργίες, όπως loyalty schemes και omnichannel λύσεις, που θα επιτρέψουν ακόμα καλύτερη σύνδεση του φυσικού και του ψηφιακού εμπορίου.
 

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο που φιλοδοξεί να διακριθεί στον χώρο του επιχειρείν; Ποια τα εφόδια που πρέπει να έχει και ποια τα σημαντικότερα εμπόδια που θα συναντήσει;

Θα τον συμβούλευα να είναι επίμονος, προσαρμοστικός και έτοιμος να μαθαίνει συνεχώς. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι μια ευθεία γραμμή αλλά μια διαδρομή γεμάτη προκλήσεις. Χρειάζεται να έχει ισχυρή ανθεκτικότητα (resilience), καθώς θα αντιμετωπίσει πολλές απορρίψεις και αποτυχίες, αλλά και την ικανότητα να ακούει την αγορά και να προσαρμόζει τη στρατηγική του.

Τα σημαντικότερα εμπόδια που θα συναντήσει είναι η πρόσβαση σε χρηματοδότηση (ειδικά αν δραστηριοποιείται εκτός μεγάλων αγορών όπως οι ΗΠΑ), η εύρεση των σωστών συνεργατών και η ικανότητα να ξεχωρίσει σε ένα γεμάτο ανταγωνισμό περιβάλλον. Το πιο σημαντικό εφόδιο είναι η διάθεση για συνεχή εξέλιξη και η ικανότητα να εκτελεί γρήγορα.
 

Πώς κρίνετε το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα;

Η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια, με περισσότερες χρηματοδοτήσεις για startups, προγράμματα υποστήριξης επιχειρηματικότητας και ένα πιο εξωστρεφές οικοσύστημα. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις, όπως η γραφειοκρατία και η περιορισμένη πρόσβαση σε μεγάλες αγορές. Παρόλα αυτά, βλέπουμε όλο και περισσότερες ελληνικές startups να διαπρέπουν διεθνώς, κάτι που δείχνει ότι το ταλέντο και η καινοτομία υπάρχουν – χρειάζεται απλώς η κατάλληλη στήριξη και στρατηγική.
 

Τέλος, οι σπουδές σας στο ΟΠΑ τι εικόνες και τι συναισθήματα σας άφησαν;

Το ΟΠΑ ήταν το πρώτο βήμα που μου έδωσε τη βάση για να εξελιχθώ επαγγελματικά. Από τις σπουδές μου πήρα ισχυρές γνώσεις επιχειρηματικότητας και στρατηγικής σκέψης, αλλά το πιο σημαντικό ήταν το δίκτυο ανθρώπων που γνώρισα εκεί – Καθηγητές, συμφοιτητές, μελλοντικούς συνεργάτες.

Μάλιστα, στο ΟΠΑ γνώρισα και τους co-founders μου στη Simpler, κάτι που δείχνει πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον στο οποίο σπουδάζεις, όχι μόνο για την εκπαίδευση, αλλά και για τις ευκαιρίες που μπορεί να σου προσφέρει στο μέλλον. Αυτές οι εμπειρίες με βοήθησαν να χτίσω τη νοοτροπία που έχω σήμερα ως επιχειρηματίας.