Αναγκαιότητα η ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης των Ελλήνων
Ο κ. Γιάννης Λαπατάς ξεκίνησε εργαζόμενος σε ασφαλιστική εταιρεία από την εποχή που σπούδαζε στο πανεπιστήμιο. Σήμερα, ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ατλαντικής Ένωσης, μιλάει στην «ΟΠΑ News» για τις ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης του ασφαλιστικού κλάδου στη χώρα μας.
Ποια είναι η εικόνα που διαμορφώνεται στην ελληνική αγορά εργασίας ύστερα από δύο χρόνια πανδημίας, τα οποία μάλιστα ακολούθησαν μια πολυετή οικονομική κρίση;
Η πανδημία έφερε σημαντικές αλλαγές, οι οποίες σε φυσιολογικές συνθήκες θα χρειάζονταν πολύ περισσότερο χρόνο. Συγκεκριμένα, η προώθηση της ψηφιοποίησης σε πολλούς τομείς του κράτους πρόσφερε μεγάλη βοήθεια στους πολίτες και η τηλεργασία έκανε τον κόσμο να συνειδητοποιήσει τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής, ψηφιακής λειτουργίας της οικονομίας. Έτσι, ακόμη και άνθρωποι που δεν θα αποδέχονταν εύκολα την ψηφιακή πραγματικότητα, σήμερα παρουσιάζονται θιασώτες της. Αυτό δημιούργησε ένα τεράστιο άλμα της οικονομίας, γιατί συνδυάζει τις ενέργειες του κράτους και τη νοοτροπία του ανθρώπου και οδηγεί τη χώρα στο να γίνει πολύ πιο ανταγωνιστική στον διεθνή στίβο. Συνεπώς, η πανδημία στον τομέα της οικονομίας, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν πολλοί εργαζόμενοι, δημιούργησε μια βάση ισχυρή και σύγχρονη για την ταχύτερη ανάπτυξη στο μέλλον.
Ποια είναι η συμβουλή σας προς έναν νέο ή μία νέα που σκέφτεται να ακολουθήσει την επαγγελματική πορεία των ασφαλιστών; Ποιες δεξιότητες χρειάζονται;
Το ασφαλιστικό επάγγελμα είναι ένα από τα λίγα επαγγέλματα στα οποία ένας απόφοιτος Οικονομικού Πανεπιστημίου θα κάνει χρήση των περισσότερων πραγμάτων που έχει διδαχθεί. Επιπλέον, το επάγγελμα αυτό θα έχει στο μέλλον μεγάλη ανάπτυξη, γιατί, όπως παρατηρήσαμε, η ασφαλιστική συνείδηση του Έλληνα είναι ακόμη χαμηλή. Το είδαμε και στις τελευταίες καταστροφές, στην αγωνία των ανθρώπων που δεν έφευγαν από τα σπίτια τους προσπαθώντας να τα σώσουν, γιατί ήταν οι κόποι μιας ζωής, αλλά δεν τα είχαν ασφαλισμένα, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις υλικές ζημιές χωρίς να θέτουν τη ζωή τους σε κίνδυνο. Άρα, υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι πελάτες, ιδίως νέοι. Με τη συμβολή τους το ασφαλιστικό προϊόν θα πάψει να εκφράζει το 2,5% του ΑΕΠ και θα ανέβει στο 7-8%, που είναι ο μέσος όρος της Ευρώπης – και δεν μιλώ για την Αγγλία, όπου είναι 11,5-12% του ΑΕΠ. Συνεπώς, η προοπτική ανάπτυξης του χώρου αυτού είναι μεγάλη.
Η ασφαλιστική εργασία είναι μια δύσκολη εργασία. Απαιτεί δραστηριότητα, ανοιχτό μυαλό, φιλοδοξία. Χρειάζεται να γνωρίζεις όσο μπορείς καλύτερα την οικονομική επιστήμη, να χρησιμοποιείς τα στατιστικά δεδομένα, να ξέρεις πού να επενδύσεις ανά τον κόσμο, να αντιλαμβάνεσαι την αγορά, να δημιουργείς ανάλογα προϊόντα (σημειωτέον ότι τα προϊόντα είναι άυλα, συνεπώς είναι ακόμη πιο δύσκολο το marketing προώθησής τους), να οργανώνεις και να διοικείς τα διάφορα τμήματα και να ψηφιοποιείς τις εργασίες μιας εταιρείας συνεχώς. Είναι μια εργασία όπου καθημερινά αντιμετωπίζεις προκλήσεις. Ανήκει στον χρηματοπιστωτικό τομέα, και είναι πολύ πιο δύσκολη από την τραπεζική εργασία. Πολλοί νέοι ακόμη θεωρούν τον τραπεζικό τομέα πιο ενδιαφέροντα από τον ασφαλιστικό, ενώ ισχύει το αντίθετο, και μάλιστα είναι και ισχυρότερος οικονομικά.
Πρέπει οι επιχειρήσεις να ενισχύουν τις συνεργασίες τους με ανώτατα ιδρύματα και ποια μορφή μπορούν να πάρουν αυτές;
Ακριβώς επειδή η ασφαλιστική εργασία είναι εξαιρετικά απαιτητική και καθημερινά γίνεται απαιτητικότερη, θεωρώ ότι είναι μονόδρομος για τις ασφαλιστικές εταιρείες η συνεργασία τους με ανώτατα ιδρύματα. Αφενός για να τροφοδοτούνται με νέα ικανά στελέχη και αφετέρου να συζητούν μαζί τους για τα ιδιαίτερα θέματα της οικονομίας, όπως αυτά παρουσιάζονται κάθε φορά. Η στενή συνεργασία των ανωτάτων ιδρυμάτων με τις ασφαλιστικές εταιρείες μόνο καλό θα αποφέρει για όλους.
Τι έχετε εντάξει στο πρόγραμμα Κοινωνικής σας Ευθύνης για την επόμενη χρονιά;
Ως εταιρεία, μαζί με άλλες τρεις, ήδη προσφέραμε €130.000 στο Νοσοκομείο Σωτηρία για την αγορά ειδικού μηχανήματος για την καρδιά και τους πνεύμονες. Επίσης, μέσω της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος προσφέρουμε δωρεά για την αγορά ενός πυροσβεστικού οχήματος.
Ως εταιρεία προωθούμε τη λεγόμενη πράσινη ανάπτυξη. Δημιουργούμε ένα paperless office, στο οποίο έχουμε σημαντικά αποτελέσματα. Παράλληλα, αναπτύσσουμε προϊόντα για να ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας, που σέβονται το περιβάλλον, με το να έχουν χαμηλότερα ασφάλιστρα, δίνοντας έτσι κίνητρα και στους άλλους, π.χ. όταν έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υβριδικά αυτοκίνητα, ποδήλατα ηλεκτρικά και μη κ.λπ.