6 νέοι του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στην ελληνική λίστα της Forbes 30 under 30

Επελέγησαν για τις πρωτοβουλίες τους, ανάμεσα στις 30 διαφορετικές κατηγορίες της λίστας, που προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα πεδίων, ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων


Η Δέσποινα Αδαμοπούλου, φοιτήτρια του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας έκανε μεγάλη εντύπωση όταν πρωτοήρθε, πριν από 3 χρόνια, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η πρώτη της κίνηση, «πρωτάκι» όπως ήταν, να επισκεφθεί το Τμήμα δημοσίων σχέσεων του Ιδρύματος και να ζητήσει να βοηθήσει ως εθελόντρια σε όσες περισσότερες δράσεις μπορούσε. Την περίοδο εκείνη διοργανώνονταν οι κεντρικές εκδηλώσεις του Ιδρύματος για την επέτειο των 100 ετών από την Ίδρυση του η ίδια ανέλαβε με πολύ ζήλο, πριν καν γραφτεί στα μαθήματα της, να βοηθήσει σ αυτές, αφιερώνοντας σ αυτό όλα τα πρωινά της για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η πορεία της έτσι, αβίαστα, είχε ήδη αρχίσει να χαράζεται. Όταν μαλιστα δυο χρόνια μετά, το όνομα της εμφανίστηκε μαζί με εκείνο του Εριάλ Σέγι, φοιτητή του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΟΠΑ,  στη λίστα Forbes 30 under 30, Greece 2022, κανείς δεν παραξενεύτηκε.

Οι δυο νέοι δημιούργησαν στις αρχές του 2021, τη Hearthy, με αντικείμενο την παραγωγή λιπάσματος από μαλλιά.


Δεν ήταν όμως οι μόνοι εκπρόσωποι της «νέας γενιάς» του ΟΠΑ που ξεχώρισαν την χρονιά που πέρασε, με την πορεία και τα αξιόλογα επιτεύγματα τους.

Η οικογένεια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών είναι πολύ περήφανη τέσσερα ακόμη από τα πιο νέα μέλη της, που περιλμβάνονται στην ίδια λίστα. Πρόκειται βέβαια για την περίφημη δημοσίευση του Forbes  που εκδίδεται ετησίως από το περιοδικό και ορισμένες από τις τοπικές του εκδόσεις.

Η λίστα «Forbes 30 κάτω των 30» για την Ελλάδα, περιλαμβάνει νέους και νέες κάτω των 30 ετών που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς κλάδους και έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν στον τομέα τους. Την τελική επιλογή των 30 νέων κάτω των 30 ετών που απαρτίζουν τη λίστα, αναλαμβάνει 4μελής επιτροπή προσωπικοτήτων από τον χώρο των επιχειρήσεων και της οικονομίας της κάθε χώρας, η οποία συγκροτείται για τον σκοπό αυτό.

Έτσι, για το 2022, έξι φοιτητές και φοιτήτριες του ΟΠΑ επελέγησαν τελικά για τις πρωτοβουλίες τους, ανάμεσα στις 30 διαφορετικές κατηγορίες της λίστας, που προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα πεδίων, ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων. Και ποιοι είναι αυτοί;

Μέσα από προγράμματα επιχειρηματικότητας του πανεπιστημίου μας, κατάφερα να αποκτήσω γνώσεις και εμπειρία η οποία λειτούργησε καταλυτικά στην πορεία μας με την ομάδα και την εξέλιξη της επιχειρηματικής μας ιδέας

 

Ένα λίπασμα φτιαγμένο από …ανθρώπινες τρίχες

Η Δέσποινα Αδαμοπούλου, και ο Εριάλ Σέγι, δημιούργησαν στις αρχές του 2021 μια νεοφυή επιχείρηση και ένα σύστημα μέσα από το οποίο θα αξιοποιούνται τα κομμένα μαλλιά για τη δημιουργία ενός καινοτόμου, eco-friendly, κομποστοποιημένου λιπάσματος. Η δραστηριότητα αυτή  έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει εκτοξεύσει, μεταξύ άλλων, και τις τιμές των λιπασμάτων. Τα ανθρώπινα μαλλιά έχουν υψηλή περιεκτικότητα αζώτου, σε ποσοστό 16%, καθώς αποτελούνται από πρωτεϊνες, θείο, άνθρακα και άλλα 20 συστατικά απαραίτητα για την υγιή, μακροχρόνια ανάπτυξη των φυτών. Έτσι, συνθέτουν ένα εξαιρετικό φυσικό λίπασμα για φυτά κανονικής και αργής ανάπτυξης, με καλύτερα μάλιστα αποτελέσματα από τα άλλα λιπάσματα, μιας και έχουν θετική επίδραση τόσο στο ριζικό σύστημα του φυτού όσο και στο ίδιο το έδαφος.

Η ομάδα γρήγορα επεκτάθηκε, πλέον αριθμεί 5 μέλη, ενώ ξεκίνησε συνεργασία με τον Δήμο Βριλησσίων και με ένα δίκτυο οκτώ κομμωτηρίων για την πραγματοποίηση των πρώτων επίσημων πειραματικών δοκιμών για τη δημιουργία λιπάσματος, αλλά και με έναν ακόμα στόχο: να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των απορριμάτων του Δήμου.

«Η αλήθεια είναι πως το «μικρόβιο» της περιέργειας είναι αυτό που με έχει βγάλει στους πιο δημιουργικούς και μέχρι τώρα αγαπημένους μου δρόμους» λέει σήμερα η Δέσποινα στην ΟΠΑNews. «Τόσο όσον αφορά το κομμάτι του εθελοντισμού, όσο και της επιχειρηματικότητας. Και μπορεί το κομμάτι της εθελοντικής μου εμπειρίας να μην είχε καμία σχέση με την επιχειρηματικότητα ή την καινοτομία, αλλά με βοήθησε να εκτεθώ σημαντικά, να πάρω γνώσεις σε θέματα οργάνωσης και διαχείρισης και να γνωρίσω αξιοσημείωτα πρόσωπα τα οποία με επηρέασαν έμμεσα στις αποφάσεις που πήρα μελλοντικά». Κρίσιμη βέβαια για την δημιουργία της εταιρίας ήταν η συμμετοχή των νέων στο διατμηματικό πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας που οργάνωνε το Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές του ΟΠΑ.

Από την πλευρα του, ο Εριάλ Σέγι αναφέρεται με ενθουσιασμό στις σπουδές του στο ΟΠΑ. «Η εταιρία μας αποτελεί το μεγαλύτερο προσωπικό μου επίτευγμα και είναι αναμφισβήτητα κάτι το οποίο δε θα προέβλεπα να συμβεί κατά την διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων» αναφέρει. «Όταν ξεκίνησα τις σπουδές μου γνώριζα ελάχιστα για start-ups και γενικότερα την καινοτομία. Μέσα από προγράμματα επιχειρηματικότητας του πανεπιστημίου μας, κατάφερα να αποκτήσω γνώσεις και εμπειρία η οποία λειτούργησε καταλυτικά στην πορεία μας με την ομάδα και την εξέλιξη της επιχειρηματικής μας ιδέας» συνεχίζει.

«Σε όποιον έχει μια ιδέα ή γενικότερα θέλει να ασχοληθεί με το κομμάτι της επιχειρηματικότητας, θα πρότεινα να μην το καθυστερεί πολύ παραπάνω» λέει μάλιστα χαρακτηριστικά.

 

Τα μαθηματικά και ο χρηματοπιστωτικός κίνδυνος

Ο Κυριάκος Γεωργίου, υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Στατιστικής ΟΠΑ είναι  μέλος της ιδρυτικής ομάδας και Chief Data Scientist της finloup. Από μικρή ηλικία κατάλαβε την κλίση του προς τα  μαθηματικά που τον έφεραν σύνταομα στον κόσμο των επιχειρήσεων. Στο πρώτο έτος του διδακτορικού δημοσίευσε, σε ένα από τα καλύτερα ακαδημαϊκά περιοδικά Επιχειρησιακής Έρευνας στην Ευρώπη, την έρευνά του σε καινοτόμες μεθοδολογίες Μαρκοβιανών μοντέλων με εφαρμογές στις προβλέψεις δανείων, ενώ πλέον ασχολείται με την παραγάγει έρευνα σε στοχαστικά μοντέλα, διαφορικές εξισώσεις, καθώς και στη χρήση νευρωνικών δικτύων για τον υπολογισμό πιθανοτήτων αθέτησης και προβλέψεων δανείων. Σ αυτό το πλαίσιο, η νεοφυής εταιρεία του, η finloup, ιδρύθηκε το 2020 από τον ίδιο, τον Αντώνη Πρέντζα, τον Μάριο Νούτσο και τον Στέλιο Γασπαρινάτο. Η εταιρία δίνει την δυνατότητα σε καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες και να πληρώσουν με δόσεις μόνο με χρεωστική κάρτα, αξιοποιώντας τα νέα «ανοιχτά τραπεζικά δεδομένα» για την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας των καταναλωτών.

Την ομάδα της εταιρίας συμπληρώνουν οι Αλέξανδρος Χασάπης και Παναγιώτης Κολόζης.


 

«Συναντήθηκα το 2019 με τον Αντώνη Πρέντζα και τον Μάριο Νούτσο – τους πρωτεργάτες της ιδέας- και μαζί ξεκινήσαμε να συζητάμε το κομμάτι της μοντελοποίησης του πιστωτικού κινδύνου στο πλαίσιο των microloans» λέει σήμερα ο Κυριάκος. «Η ολοκληρωμένη ιδέα αναπτύχθηκε τους επόμενους μήνες, μαζί με τον Στέλιο Γασπαρινάτο, οπότε και ιδρύσαμε την Finloup, προσφέροντας την υπηρεσία του Buy Now Pay Later, την οποία φέραμε πρώτοι στην ελληνική αγορά. Στο συγκεκριμένο επιχειρησιακό μοντέλο και μηχανισμό καταλήξαμε μετά από πολλή δουλειά, έρευνα και συζήτηση με άτομα στον χώρο» αναφέρει.

«Το πρώτο μου πτυχίο ήταν στα Θεωρητικά Μαθηματικά από το Imperial College του Λονδίνου και το μεταπτυχιακό μου σε Στοχαστικά Μαθηματικά από το London School of Economics. Εκτός των τεχνικών γνώσεων, το σημαντικό που αποκτά κανείς μέσα από τον κλάδο των μαθηματικών είναι ο τρόπος σκέψης και ανάλυσης ενός προβλήματος» λέει κόμη ο Κυριάκος.

«Θα πρότεινα σε νέους που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα να δημιουργήσουν πολύ καλές βάσεις με transferable τεχνικές δεξιότητες, όπως τα μαθηματικά, η στατιστική και ο προγραμματισμός. Η κατανόηση αυτών των κλάδων σε θεμελιώδη επίπεδο είναι απαραίτητη για την επακόλουθη ανάπτυξη πολύπλοκων μεθοδολογιών, καθώς και για την κατανόηση των πλεονεκτημάτων αλλά και μειονεκτημάτων που μπορεί να έχουν οι μεθοδολογίες αυτές. Είναι σημαντικό να βρεις άτομα με όραμα και πάθος για το εγχείρημα, που ταυτόχρονα καταλαβαίνουν το πρόβλημα που θέλετε να λύσετε από συμπληρωματικές οπτικές γωνίες» καταλήγει.

 

Η είσοδος μας στον κοσμο των επιχειρήσεων, για εμάς ήταν μια διαδραστική διαδικασία, ένα ταξίδι που αναπτύσσεσαι σε όλα τα επίπεδα και παρόλο που έχει πολλές δυσκολίες στο τέλος της ημέρας αξίζει

Τέλος στην σπατάλη φαρμάκων

Η Αλεξάνδρα Βασιλάκη και ο Νικόλαος-Άγγελος Σπυρέλλης, απόφοιτοι του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΟΠΑ αποφάσισαν ότι ήθελαν να βοηθήσουν στην επίλυση ενός παγκόσμιου προβλήματος: της σπατάλης στη φαρμακευτική αγορά.

 

Η ίδρυση της DrugnDrop με την αξιοποίηση λύσεων  IoT (Internet of things), φέρνει ένα νέο σύστημα διαχείρισης φαρμάκων, που αποτελείται από έναν έξυπνο κάδο και τη συνδεδεμένη εφαρμογή του. Στόχος της ομάδας είναι το εν λόγω σύστημα να εισαχθεί σε οργανισμούς που διαχειρίζονται φάρμακα μαζικά, όπως φαρμακεία, όπου ο έξυπνος κάδος θα αναγνωρίζει τα φαρμακευτικά απόβλητα και το λογισμικό θα τα αναλύει. Συγκεκριμένα, το «έξυπνο» σύστημα διαχείρισης των φαρμακευτικών αποβλήτων της ομάδας, έχει στόχο τη βελτιστοποίηση της διαδρομής από την φαρμακοβιομηχανία μέχρι τον καταναλωτή, ώστε να μην παράγονται φάρμακα που δεν καταναλώνονται.

«Η είσοδος μας στον κοσμο των επιχειρήσεων, για εμάς ήταν μια διαδραστική διαδικασία, ένα ταξίδι που αναπτύσσεσαι σε όλα τα επίπεδα και παρόλο που έχει πολλές δυσκολίες στο τέλος της ημέρας αξίζει» λέει ο Νικόλαος-Άγγελος. «Έτσι, αν κάποιος ή κάποια έχει μια επιχειρηματική ιδέα και πιστεύει σε αυτή, αναμφίβολα θα τον ή την προτρέπαμε να τολμήσει να ξεκινήσει το ταξίδι, δηλαδή να μπει στη διαδικασία της επιχειρηματικότητας και όλα τα άλλα έρχονται μέσα από αυτή. Για εμάς, όλο αυτό το ταξίδι μας ανέπτυξε ως επιχειρηματίες, ως επαγγελματίες και ως ανθρώπους, ενώ οι απίστευτες στιγμές και εμπειρίες που ζήσαμε και ζούμε μέσα από αυτό είναι κάτι που θα μείνει για πάντα».

Τέλος, ο 29χρονος Νίκος Θεοδωρόπουλος είναι εκ των συνιδρυτών της FlexCar, της ελληνικής startup που ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2018 και έχει ήδη παρουσία σε τρεις χώρες. Παράλληλα, είναι σύμβουλος στην Ernst & Young. Από το 2019 είναι Γραμματέας Ελλήνων της Διασποράς της Νέας Δημοκρατίας.

 


Ποιοι διακρίθηκαν

Κυριάκος Γεωργίου, υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Στατιστικής

Δέσποινα Αδαμοπούλου, φοιτήτρια του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας

Εριάλ Σέγι, φοιτητή του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής

Αλεξάνδρα Βασιλάκη, Νικόλαος-Άγγελος Σπυρέλλης, απόφοιτοι του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

Νίκος Θεοδωρόπουλος, απόφοιτος του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών

 

Επιστροφή στο ΤΕΥΧΟΣ 46ο – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2023