Αρχείο Ειδήσεων Πανεπιστημίου

Πίνακας Ενότητας Εκτύπωση

14-10-2009 id:599

Απονομή του βραβείου European Case Awards 2009 για πρώτη φορά σε ελληνικό ΑΕΙ για τη συγγραφή case study στους Καθ. Γ. Δουκίδη και Επικ. Kαθ. Κ. Πραματάρη (25/9/2009)

Οι Καθηγητές Γ. Δουκίδης και Κ. Πραματάρη του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με τον Καθηγητή Θ. Ευγενίου του INSEAD, κέρδισαν το πανευρωπαϊκό βραβείο European Case Awards 2009 του ευρωπαϊκού οργανισμού μελετών περιπτώσεων (European Case Clearing House - ECCH) για τη συγγραφή του case study "Internet Enabled Collaborative Store Ordering: Veropoulos Spar Retailer" στην κατηγορία "Knowledge, Information and Communication Systems Management". Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που ελληνικό Πανεπιστήμιο κερδίζει σε αυτό τον διαγωνισμό στα 19 χρόνια της επιτυχημένης λειτουργίας του. Αντικατοπτρίζει, επίσης, την υψηλή ποιότητα σπουδών σε μεταπτυχιακό επίπεδο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών συγκρινόμενο με κορυφαία Business Schools του εξωτερικού και την εκπαιδευτική του αριστεία σε μεθόδους εκπαίδευσης.  

Φέτος, μεταξύ των βραβευθέντων ήταν καθηγητές από το INSEAD, London Business School κ.λπ. Τα κορυφαία αυτά Business Schools μοιράσθηκαν τα 6 από τα 9 βραβεία. Η απονομή των βραβείων πραγματοποιήθηκε σε ειδική αίθουσα του Εθνικού Θεάτρου στο Λονδίνο στις 25 Σεπτεμβρίου 2009. Στην εκδήλωση επίσημος ομιλητής ήταν ο κ. Ν. Βερόπουλος (Διευθύνων Σύμβουλος της ομώνυμης αλυσίδας S/M) που αναφέρθηκε στην προσωπική του εμπειρία συνεργαζόμενος με το ΟΠΑ στη σχεδίαση της πρωτοποριακής ιδέας και στη συγγραφή του case-study.

Ο ecch, ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός, προωθεί τις μελέτες περίπτωσης (case studies) ως μέθοδο διδασκαλίας και στηρίζει τους συγγραφείς αυτών. Τα βραβεία θεσμοθετήθηκαν το 1991 και έκτοτε απονέμονται κάθε χρόνο παρέχοντας αναγνώριση και προβολή στους συγγραφείς και στα Ιδρύματά τους, αλλά και στις ίδιες μελέτες περιπτώσεων ως μεθόδους διδασκαλίας. Τα βραβεία διακρίνονται σε 9 κατηγορίες και η κάθε βραβευμένη μελέτη περίπτωσης είναι αυτή για την οποία καταγράφηκε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από άλλα Πανεπιστήμια και σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων, ώστε να αποτελέσει αντικείμενο διδασκαλίας τους.

Η μελέτη περιπτώσεων πρωτοεμφανίστηκε ως μέθοδος διδασκαλίας στις αρχές του 20ου αιώνα και έκτοτε αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη μέθοδο διδασκαλίας στα κορυφαία Πανεπιστήμια και σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων του κόσμου. Είναι μια σε βάθος μελέτη ενός φαινομένου (περίπτωσης) που καταγράφει τις πραγματικές συνθήκες ζωής μιας επιχείρησης, περιγράφοντας τους παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία της. Με αυτό τον τρόπο, οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας της επιχείρησης. Οι συγγραφείς των μελετών περιπτώσεων προέρχονται ως επί των πλείστον από την ακαδημαϊκή κοινότητα.

 

image
Οι νικητές των Ευρωπαϊκών Βραβείων